شناسهٔ خبر: 51049314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

شناسایی گونه جدید کرونا در فلسطین اشغالی

در پی گزارش اولین موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص برقراری وضعیت اضطراری هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص شیوع سویه جدید ویروس کرونا در فلسطین اشغالی هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که سویه جدید ویروس کرونا در یک مسافر از کشور «مالاوی» شناسایی شده و دو نفر دیگر نیز مشکوک به ابتلا هستند.

بنت نیز روز جمعه گفت: «در حال حاضر در آستانه وضعیت اضطراری قرار داریم. از همه می‌خواهم آماده باشند و به تلاش بیست و چهار ساعته ملحق شوند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد سویه جدید ویروز کرونا موسوم به «اومیکرون» قابلیت شیوع بیشتری دارد و نسبت به سویه «دلتا» سریع تر منتقل می‌شود.

او در ادامه گفت، مقامات رژیم صهیونیستی در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره اثربخشی واکسن کرونا بر روی سویه اومیکرون هستند.

این در حالی است که به گفته وزارت بهداشت این رژیم، هر سه فرد مورد مطالعه به این ویروس پیش‌تر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

مقامات بهداشتی روز پنجشنبه هشدار دادند دانشمندان در آفریقای جنوبی گونه جدیدی از کرونا را شناسایی کرده‌اند که دارای مجموعه بسیار غیرمعمول از جهش‌هاست و به طور بالقوه می‌تواند موج دیگری از ابتلا را ایجاد کند.

«جو فاهلا» وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفت این گونه که به نام B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود، تاکنون در بوتسوانا، آفریقای جنوبی و هنگ‌کنگ دیده شده، اما به زودی می‌تواند در سراسر جهان پخش شود.

سازمان جهانی بهداشت سویه جدید ویروس کرونا را اومیکرون نام گذاشته و آن را نگران‌کننده طبقه‌بندی کرده است.

سازمان جهانی بهداشت در حال نظارت بر گونه جدید کووید است و یک جلسه ویژه در روز جمعه به منظور بحث در مورد اثر این گونه بر واکسن‌ها و درمان‌ها انجام شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما