شناسهٔ خبر: 51049276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: با کسانی که با معیشت مردم بازی کنند قاطعانه برخورد می‌شود

ساری – ایرنا – استاندار مازندران با اعلام آغاز اجرای عملیات نظارت بر بازار استان با رمز « یا امیرالمومنین » (ع) به گران‌فروشان و واسطه‌ها هشدار داد و گفت : با کسانی که با معیشت مردم بازی کنند قاطعانه برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، سید محمود حسینی‌پور امروز شنبه در در جلسه قرارگاه تنظیم بازار و قرارگاه نظارت و بازرسی بر بازار استان گفت : عملیات اجرایی نظارت بر بازار استان به منظور برخورد قاطعانه با گران‌فروشی با همکاری مشترک بسیج، دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی آغاز شده است.

وی با بیان این که قیمت‌ها و هزینه تمام شده برای بازار مشخص است، افزود : از همه تولیدکنندگان و کسبه محترم می‌خواهیم که از قانون تمکین کنند ولی کسانی که قیمت‌های مد نظر خود را در بازار اعمال می‌کنند و آرامش را از مردم گرفته‌اند بدانند که نمی‌توانند از امروز از دست قانون بگریزند و بدانند که ناظران ما خواب گرانفروشی را هم از سر خاطیان خواهند پراند.

نماینده عالی دولت در مازندران واسطه‌گران و سوداگران را علت اصلی بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار دانست و تصریح کرد: ما با کسانی کار داریم که واسطه بین تولید و مصرف هستند و در این بین سوداگری می‌کنند. تا کنون نیز دستگاه‌های نظارتی، تعدادی از این عناصر را شناسایی کرده‌اند.

حسینی‌پور خطاب به بازاریان و اصناف گفت: از کسبه محترم و همه کسانی که برای عزت و سربلندی این استان تلاش می‌کنند درخواست می‌کنیم در درجه نخست خودشان از قانون و قیمت‌ها تمکین کنند و سپس در این امر بزرگ برای شناسایی متخلفان با ما همکاری لازم را داشته باشند. برای تولیدکنندگان و اصنافی که سوداگران و دلالانِ مخل بازار را شناسایی و به ناظران معرفی کنند، مشوق‌هایی هم در نظر گرفته می‌شود.

استاندار مازندران افزود: البته اعتقاد ما این است که اول باید مسئولان امر تحت نظارت قرار بگیرند. کسانی که با ترک فعل‌ها و غفلت‌ها باعث ولنگاری در بازار کنونی شده‌اند، باید در حوزه مسئولیت‌شان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه مردم بهترین ناظران هستند، اظهار کرد: متولیان نظارت بر بازار ساز و کاری ارائه دهند تا مردم به راحتی گزارش‌های خود را در بازار اعلام کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به گردشگرپذیر بودن مازندران و اهمیت ثبات بازار در مناطق گردشگرپذیر خاطرنشان کرد: باید مازندران را به عنوان یک استان نمونه گردشگری به کشور و جهان بشناسانیم. این نگاه و مطالبه مردم مازندران است که با توجه به موهبت‌های الهی این استان تولید ثروت شود. برای تحقق این هدف ابتدایی‌ترین نکته بحث اخلاق و مهمان‌نوازی با رعایت عدالت در قیمت‌ها و تمهید زمینه‌های لازم است.

حسینی‌پور اظهار کرد: کسی که به آداب اخلاقی در معاملات صنفی پایبند نیست نمی‌تواند پذیرای مهمان و گردشگر باشد. یکی از عوامل مهم موفقیت برخی کشورها در گردشگری ثابت بودن قیمت‌هاست. اگر ما در این امر نتوانیم ثابت‌قدم باشیم قطعا در زمره کشورهایی که در گردشگری توفیقاتی دارند قرار نمی‌گیریم.

وی تصریح کرد: کم‌فروشی، گرانفروشی و احتکار جزء جرایمی است که در قرآن کریم به عنوان عنصر تقلب از آن‌ها یاد شد و به نقش گرانفروشی در سوره‌های مختلف کلام‌الله مجید اشاره شده است. گرانفروشی ملازم تقلب است و فطرت بشری هم با تقلب مخالف است. در عُرف اجتماعی، دین و اخلاق اسلامی، گرانفروشی و کم‌فروشی امری قبیح است. انتظار داریم که همه مردم و کسبه نسبت به شناسایی این قبیل افراد همکاری کنند تا شاهد ثبات در بازار استان باشیم.

نظر شما