شناسهٔ خبر: 51049124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانشین معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

امامان جماعت هر محله در کنار مسئولان، حلال مشکلات باشند

یزد- ایرنا- قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: امامان جماعت هر محله در کنار مسئولان برای حل مشکلات مختلف فرهنگی و اجتماعی مردم بکوشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدناصر میرمحمدیان روز شنبه در نشستی با مدیران فرهنگی یزد به نقش ائمه جماعت و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی تربیتی اشاره کرد و  افزود: خدمت به مردم و کمک به حل مشکلات در شرایط حال یک رسالت ملی، دینی و انقلابی است .

وی با قدردانی از همکاری امامان جماعت که یاریگر مردم در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند اظهار کرد: حل مشکلات محلات به عزم جدی مردم و مسئولان با محوریت مساجد و حضور فعال روحانیون  انقلابی بستگی دارد و همه باید همکاری کنند.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد به تبیین طرح امامان محلات و نقش ائمه جماعت مساجد در توسعه مباحث اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: ۵۰ روحانی در محلات استان با همکاری بزرگان و ریش سفیدان، مشکلات اجتماعی و فرهنگی هر محله را رفع می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی با اشاره به سابقه نقش آفرینی روحانیان مساجد در رفع مشکلات محلات گفت: امروز با توجه به نیاز محلات و زیست‌بوم‌های هر محله لازم است روحانیان نقش خودشان را در رفع مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم و محلات ایفا کنند.

وی با بیان اینکه گام نخست این طرح با مشارکت  این تعداد روحانی فعال در  محله‌های یزد اجرا شده افزود: در مراحل بعدی مشارکت روحانیان در مسائل درون محله‌ای افزایش بیشتری می‌یابد و باید امامان جماعت جدای از کار خود در مساجد با همکاری بزرگان، مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی پیرامون هر محله را رفع کنند.

استان یزد سه هزار مسجد و ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی دارد.

نظر شما