شناسهٔ خبر: 51049009 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تظاهرات در تعز یمن در محکومیت اوضاع اقتصادی و سیاست‌ جنگی ائتلاف سعودی

اهالی استان تعز یمن در محکومیت اوضاع اقتصادی و شرایط معیشتی استان تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی سیاست‌های جنگی ائتلاف را عامل این بحران برشمردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، معترضان یمنی ساکن «تعز» (جنوب غربی) امروز در اعتراض به اوضاع اقتصادی و معیشتی کشور تظاهرات کرده و شعارهایی علیه مسؤولان محلی استان سر دادند.

به نقل از الخبر الیمنی، برخی از معترضان نیز با سردادن شعارهایی مستقیماً ائتلاف سعودی و ادامه جنگ یمن را عامل اصلی سقوط اقتصادی این کشور دانستند.

معترضان معتقدند که به دلیل سیاست‌های جنگی ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان، استان تعز در شرایط بحرانی معیشتی و امنیتی و نرخ بالای ارز و بیکاری قرار گرفته است.

حملات ائتلاف سعودی علیه یمن به بهانه بازگشت قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ماه ۱۳۹۴) آغاز شده و همچنان ادامه دارد. طی این مدت هزاران نفر از مردم یمن کشته و یا زخمی شده‌اند.

نتایج یک تحقیق حاکی از این است که ارزش قراردادهای تسلیحاتی امضا شده از مارس ۲۰۱۵ نزدیک به ۲۸.۴ میلیارد دلار هستند که ۲۰ قرارداد آنها به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار در دوره ریاست جمهوری جو بایدن در سال جاری میلادی امضا شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما