شناسهٔ خبر: 51048838 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تزریق دز دوم واکسن به ۷۰درصد جمعیت بالای ۱۲سال در کاشمر

فرماندار کاشمر گفت: تاکنون ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دز دوم واکسن را تزریق کرده اند و ۸۶/۵ درصد دانش آموزان دز اول واکسن و ۵۰ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مسلم ساقی فرماندار کاشمر در هشتاد و نهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه از سوی ستاد ملی کرونا سن، بار بیماری، تراکم جمعیت، شدت بیماری و بیماری زمینه‌ای به عنوان شاخص‌ها و علل مرگ و میر کرونا تعیین شده است، گفت: باید یک گزارش تحلیلی از وضعیت فوتی‌های شهرستان بویژه فوتی‌های اخیر تهیه شود و پیشنهاد‌های لازم برای اقدامات پشتیبانی در ستاد برای جلوگیری وکاهش مرگ ومیر‌ها ارائه شود.

او افزود: اینکه ۶۸ درصد فوتی‌ها و یک سوم بستری‌ها بالای ۶۰ سال هستند الزام تزریق دوز سوم برای سنین بالای ۶۰ سال را قوت بخشیده است.
فرماندار کاشمر با بیان اینکه  ۸۹/۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در کاشمر دز اول واکسن را دریافت نموده اند، ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دز دوم واکسن را تزریق کرده اند و  ۸۶/۵ درصد دانش آموزان دز اول واکسن و ۵۰ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

مسلمی با بیان اینکه در زمینه تزریق دوز سوم واکسن اطلاع رسانی‌ها خیلی قوی نیست بیان کرد: حوزه شبکه بهداشت و درمان با استفاده از ظرفیت فضای حقیقی و مجازی برای ترغیب و تشویق افراد بالای ۶۰ سال برای تزریق دوز سوم اطلاع رسانی بیشتری را انجام دهد تا این قشر آسیب پذیر ایمنی بالاتری داشته باشند.

او با اشاره به بروزاختلالات و آسیب‌های روحی و روانی پس از کرونا تصریح کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده عوارضی مانند اختلالات افسردگی، بی خوابی به عنوان عوارض درازمدت در پسا کرونا تشخیص داده شده است.

فرماندار کاشمر با اشاره به بازگشایی مدارس تاکیدکرد: بایستی برای مدیران، اولیاء و مربیان مسئولیت سازی شود تا کمترین نارضایتی را در این زمینه داشته باشیم.

مسلمی اظهار کرد: آموزش و پرروش درخصوص بازگشائی مدارس حتما حساسیت لازم را داشته باشدو رعایت شیوه نامه ها، ماسک زدن، تهویه مناسب، فاصله اجتماعی، بهداشت فردی و زدن دوز اول واکسن برای دانش آموز و والدین از ملزوماتی است که با بازگشایی مدارس بیشتر مورد ارزیابی و نظارت قرارگیرد.

او با بیان اینکه عادی انگاری به حوزه اداری هم تسری پیدا کرده و دربرخی موارد خیلی رعایت نمی‌شود افزود: قبلا سختگیرانه‌تر عمل می‌شد، ولی الان درصد رعایت‌ها کمتر شده بخصوص در حوزه اداری قابل قبول نیست که مدیر دستگاهی مراسمی برگزار کند و رعایت پروتکل‌ها را نادیده بگیرید لذا رعایت پروتکل‌های در برگزاری جلسات، همایش ها، مراسمات مذهبی ضروری است.

فرماندار کاشمر با تاکید بر ضرورت بازبینی پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: ضرورت بازبینی پروتکل‌ها با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون در استان هم مطرح شده ودروزارت بهداشت و درمان هوشمند سازی پروتکل‌ها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در حال بررسی است.


انتهای پیام//م. د.

نظر شما