شناسهٔ خبر: 51046046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تأکید کرد؛

ضرورت حرکت به سمت پژوهش‌های تولید محور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در آیین افتتاح دو مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت پژوهش‌های تولید محور، گفت: باید پژوهش‌ها به سمت پژوهش‌های محصول محوری که منجر به کسب و کار و تولید و در نتیجه تولید ثروت شود، حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا - گناباد و به نقل از وب‌دا، دکتر جواد باذلی با بیان اینکه شرایط، راهبرد و مسیر کنونی دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های نسل ۱ و ۲ بسیار متفاوت است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها در حال حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ هستند که در این مسیر، پژوهش و تحقیقات کاربردی که منجر به تولید محصول و ثروت می‌شو، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به مغفول ماندن حوزه پژوهش، گفت: خوشبختانه در سه سال اخیر تغییرات شگرفی در حوزه پژوهشی روی داده و زیرساخت‌های گسترده‌ای فراهم شده است.

دکتر باذلی با بیان اینکه نتیجه و ماحصل زیرساخت‌های پژوهشی در درازمدت نمایان می‌شود، به فعالیت‌های توسعه‌ای حوزه پژوهش از جمله راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات و خرید و راه‌اندازی دستگاه HPLC اشاره کرد و افزود: فضای آماده، مجهز و به روزی برای جذب پژوهشگران در این دانشگاه فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد، اختصاص ردیف بودجه به دو مرکز تحقیقاتی دانشگاه را از دیگر اقدامات زیرساختی و مهم عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه این دو مرکز پس از ۱۷ سال، دارای ردیف بودجه اختصاصی شدند.

دکتر باذلی از رشته پرستاری به عنوان سنگ بنا و قدیمی ترین رشته دانشگاه علوم پزشکی گناباد یاد کرد و افزود: بضاعت نیروی انسانی و توانمندی زیادی در این حوزه داریم.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دو مرکز جدید تحقیقاتی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با افتتاح این دو مرکز تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه به ۴ مرکز رسید و زمینه برای ایجاد پژوهشکده فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در پایان با تشکر از حمایت‌های وزارت، از پیگیری‌ها و تلاش خانم دکتر خسروان معاون تحقیقات و فناوری و همکارانشان در دانشگاه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

 افتتاح دو مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد

نظر شما