شناسهٔ خبر: 51044419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی وضعیت جوی استان همدان را پایدار پیش‌بینی کرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای هوا طی چند روز آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، شرایط جوی استان در روزهای آینده را پایدار پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

«سید محسن موسوی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف و تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و آلودگی هوا پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز به ویژه در ساعت های بعدازظهر سرعت وزش باد و حجم ابرها در بیشتر مناطق استان همدان افزایش می‌یابد.

موسوی تاکید کرد: به دلیل وارونگی ضعیف دما، میزان آلاینده های جوی نیز طی ۲ روز آینده در برخی از نقاط صنعتی و شهری استان همدان افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته روستای قایش از توابع شهرستان رزن با هفت میلی‌متر، بیشترین میزان بارش را در استان همدان داشته است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: درهمین مدت، ملایر و نهاوند با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار و همدان با ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان بودند.

وی اظهار داشت: بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما