شناسهٔ خبر: 51037577 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام عنوان کرد:

انجام طرح‌های واکسیناسیون کرونا بدون وقفه در منطقه جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:در حال حاضر طرح‌های واکسیناسیون با هدف ارائه خدمات سلامت به مردم، بدون وقفه در منطقه جام در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در حال حاضر به همت دانشکده علوم پزشکی تربت جام طرح‌های واکسیناسیون مدارس ،خانه به خانه و سیار با هدف ارائه خدمات سلامت به مردم ، بدون وقفه در حال انجام است.

او افزود: شروع طرح واکسیناسیون مدارس از ۱۸ آبان آغاز شده است و طبق برنامه زمانبندی آموزش و پرورش این طرح روزانه در ۲ مدرسه اجرا می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: این طرح تا کنون در ۲۴ مدرسه انجام شده و بیش از ۹۰ دانش آموز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 افکار با اشاره به طرح واکسیناسیون خانه به خانه بیان کرد: این طرح از ۲۳ آبان در مراکز یک، دو و سه شهری در حال انجام است که بیش از ۳۲۶ نفر دوز اول و ۲۴۵ نفر دوز دوم و ۴ نفر دوز سوم را دریافت کرده اند.

او با اشاره به طرح واکسیناسیون سیار تصریح کرد:طرح واکسیناسیون سیار از ۱۹ آبان آغاز شده که تا کنون بیش از ۱۷۲ نفر دوز اول و بیش از ۱۸۰ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

انجام طرح‌های واکسیناسیون کرونا بدون وقفه در منطقه جام

 

کرونا جان ۷۰ درصد از بیماران زمینه‌ای در تربت جام را گرفته است

منصوره مکارم سرپرست معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون از ۴۵۹ متوفی کرونا، بیش از ۷۰ درصد آمار، مربوط بیماران مبتلا به بیماری قلبی، فشار خون، سرطان و دیابت می‌باشد.

او با اشاره به اینکه  تعداد کل بیماران فشارخون تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت معاون بهداشت دانشکده ۱۴۵۷۶ می‌باشد که از این تعداد ۱۳۸۵۶ نفر (۹۵ درصد) واکسن نوبت اول و تعداد ۱۳۰۸۹ نفر (۸۹.۵ درصد) واکسن نوبت دوم را تزریق نموده اند، افزود: از تعداد ۶۱۹۰ نفر بیمار دیابتی ۱۳۷۹۷ (۹۶ درصد) نفر نوبت اول واکسن کرونا و تعداد ۵۵۸۲ نفر (۹۰ درصد) نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

سرپرست معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: با توجه به اهمیت ایمنی در بیماران زمینه‌ای خصوصا بیماران قلبی، سرطان و دیابت و فشارخون لازم است افرادی که تاکنون جهت تزریق نوبت اول مراجعه نکرده اند سریعا" به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند.

 مکارم بیان کرد: در صورت داشتن مشکلات جسمی با اطلاع رسانی به نزدیکترین پایگاه و خانه بهداشت محل سکونت، واکسیناسیون بیماران زمینه‌ای در محل زندگی فرد انجام می‌شود.

 

انتهای پیام//ز.ج.

نظر شما