شناسهٔ خبر: 51031721 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اعتراضی ندارید آقای طارمی؟

دنياي اقتصاد : این‌بار تقابل با یک تیم اروپایی بزرگ برای مهدی طارمی زیاد خوش‌یمن نبود. او که حالا با گلزنی به چلسی، یوونتوس و لیورپول برای خودش اسم و رسمی به هم زده، این‌بار در آنفیلد شب درخشانی نداشت. در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، پورتو در خانه لیورپول به میدان رفت.

صاحب‌خبر -

 پیش از این مسابقه صعود تیم انگلیسی به مرحله حذفی قطعی شده بود و به همین دلیل یورگن کلوپ به شماری از بازیکنان اصلی‌اش استراحت داد. در طرف مقابل پورتوی پنج امتیازی سخت به کسب نتیجه نیاز داشت تا بتواند شانس خودش را برای رسیدن به یک‌هشتم نهایی افزایش بدهد. قبل از مسابقات این هفته اتلتیکو مادرید با چهار و میلان با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار داشتند. اگر پورتو موفق به شکست لیورپول می‌شد، گام بسیار بلندی به سمت صعود برمی‌داشت؛ مخصوصا که در بازی همزمان هم میلان با یک گل اتلتیکو را شکست داد. با این حال تیم پرتغالی از این موقعیت عالی استفاده نکرد و با دو گل مغلوب لیورپول شد.

نقطه عطف این بازی اما اتفاقی بود که اواخر نیمه اول رخ داد؛ جایی که مهدی طارمی در یک موقعیت بسیار خوب گلزنی، به جای اقدام به ضربه‌زنی یک پاس غیردقیق فرستاد و بهترین بخت تیمش را سوزاند. دوربین‌های تلویزیونی بعد از این صحنه، اعتراض وحشتناک سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو را به تصویر کشیدند. به نظر می‌رسد او به‌شدت از تصمیمی که طارمی گرفت شاکی بود و شاید به همین دلیل هم در دقیقه ۶۵ این مهاجم را عوض کرد. به جرأت می‌توان گفت هیچ‌کس انتظار چنین تعویضی را نداشت، چون مهدی در دو فصل اخیر یکی از موثرترین بازیکنان پورتو بوده است. طارمی همین حالا با ۷ گل زده دومین گلزن برتر لیگ پرتغال به شمار می‌رود و با چهار پاس گل، در صدر جدول بهترین بازی‌سازهای این مسابقات هم قرار گرفته است. به علاوه طارمی لطف خودش به سرمربی پورتو را در همین مسابقه حذفی هفته گذشته هم نشان داد؛ جایی که این بازیکن ایرانی پنالتی اعلام‌شده به دلیل خطا روی خودش را به پسر سرمربی تیم داد تا او بزند.

با تمام این تفاسیر اما سرجیو کونسیسائو نیم‌ساعت قبل از پایان بازی با لیورپول طارمی را بیرون کشید تا او بخت فتح یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های جهان را از دست بدهد. این اسمش شاید «ترکه مربی» باشد؛ چیزی که قبلا هم روی تن طارمی نشسته بود. کونسیسائو تقریبا هرگز لی‌لی به لالای ستاره ایرانی‌اش نگذاشته است. او اوایل فصل گذشته طارمی را در ترکیب اصلی قرار نمی‌داد و حتی اعتراض هواداران به این موضوع در شبکه‌های اجتماعی را زیر سوال می‌برد. همین اواخر هم وقتی طارمی در یک بازی هت‌تریک کرد و خبرنگار در این مورد از سرمربی پورتو پرسید، کونسیسائو جواب داد: «پیام خاصی برای این بازیکن ندارم. او وظیفه‌اش را انجام داده است.» حالا هم که ماجرای این خشم و تعویض در آنفیلد پیش آمده است. با این همه، چه خوب است که طارمی در پورتو بر خلاف تیم ملی ایران آستانه تحمل بسیار بالایی دارد و در قبال کادرفنی، چیزی جز کرنش و اطاعت از او نمی‌بینیم. کاش دیوار اسکوچیچ هم به اندازه کونسیسائو بلند بود!

 

 

نظر شما