شناسهٔ خبر: 51020995 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اپل در صورت هک شدن اطلاعات شما اعلان ارسال می کند

به گفته اپل کاربرانی که توسط هکر‌ها تهدید می‌شوند از طریق ایمیل و iMessage اعلانی مربوط به این موضوع دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gizmodo، اپل اعلام کرده است که قصد دارد کاربران را در مواقعی که مظنون به هک شدن توسط عوامل تهدید کننده باشند، مطلع کند. به نظر می‌رسد این اقدام حداقل تا حدی از جنجال‌های اخیر هک مربوط به سازنده نرم افزار‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی NSO Group الهام گرفته شده باشد که تجهیزات نظارتی را به برخی دولت‌ها می‌فروشد و مکرراً با حوادث جاسوسی پنهانی مربوط به کاربران آیفون مرتبط بوده است.

اخیرا اپل اعلام کرده بود که شکایتی علیه NSO و شرکت مادرش تنظیم کرده است تا این شرکت را برای نظارت و هدف قرار دادن کاربران اپل متهم کند. NSO همچنین در حال حاضر با یک شکایت متفاوت، اما مشابه توسط فیس بوک متا به دلیل نقشش در هک کردن کاربران واتساپ مواجه است. اعلامیه اپل بیان می‌کند که از این پس، به کاربران آسیب‌دیده از طریق ایمیل و iMessage اعلان‌هایی ارسال می‌شوند و همچنین یک «اعلان تهدید» به صفحه وب اپل ID آن‌ها ارسال می‌شود که چیزی شبیه به این است:
اعلان اپل

شرکت اپل می‌گوید: «اعلان‌های تهدید اپل برای اطلاع‌رسانی و کمک به کاربرانی طراحی شده‌اند که ممکن است توسط مهاجمان تحت حمایت دولت‌ها مورد هدف قرار گیرند». به گزارش رویترز، اپل اولین نوتیفیکیشن‌های خود را روز سه شنبه برای محققانی در تایلند ارسال کرد. یکی از محققین آسیب دیده اسکرین شات‌هایی از اعلان‌ها را در توییتر به اشتراک گذاشت که پیامی نسبتاً عمومی را نشان می‌دهد که در مورد هکر‌های حمایت شده از سوی دولت‌ها هشدار می‌دهد.

تا حدودی مشخص نیست که اپل قصد دارد چه مقدار اطلاعات را با طرف‌های آسیب دیده به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، اگر مورد هدف قرار گرفته اید، آیا قرار است اپل پیامی درباره تهدید خاصی به شما بگوید؟ یا فقط با این اعلان وحشتناک، اما مبهم رو به رو خواهید شد. از اسکرین شات‌های به اشتراک گذاشته شده به صورت آنلاین، به نظر می‌رسد که بیشتر مورد دوم باشد.

اعلان هک شدن اپل

در هر صورت، این یک توسعه بسیار جالب است اگرچه احتمالاً به اکثر کاربران مربوط نمی‌شود. اپل در اعلامیه خود به این واقعیت اشاره می‌کند که "اکثریت قریب به اتفاق کاربران هرگز هدف قرار نخواهند گرفت" و اینگونه حملات معمولاً برای محققان سیاسی یا سایر افراد درگیر در فعالیت‌های پرخطر است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما