شناسهٔ خبر: 51017655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسیج دانشجویی تولیدکننده نخبگان فرهنگی جامعه است

عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: بسیج دانشجویی تولیدکننده نخبگان فرهنگی جامعه می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، ماشاالله ایزدی در جلسه هسته تخصصی مسائل شهری بسیج با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: باعث افتخار است که مدیریت فعلی کشور به سمت مدیریت جوان با فرهنگ جهادی و انقلابی در حرکت است و این مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها مهمتر از فرهنگ بسیج و عاشورا است و این مرکز بسیج دانشجویی تولیدکننده نخبگان فرهنگی جامعه می‌باشد.

در ادامه ایمان آرش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره) و تبریک هفته بسیج و دوم آذرماه سالروز تشکیل بسیج دانشجویی، افزود: می‌توان این هفته را، هفته تجلیل از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ترویج فرهنگ بسیجی عنوان کرد.

 عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد، ادامه داد: داشتن روحیه جهادی مهمترین وظیفه دانشجویان بسیجی است، همچنین خواسته مهم مقام معظم رهبری از جوانان بسیجی فعالیت در زمینه مباحث مطالبه‌گری، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و... است.

وی بیان کرد: امروز بسیج با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و با عمل به آرمان‌های والای انقلاب و شهدای گرانقدر در تمامی زمینه‌ها به حدی از توانمندی رسیده است که موجب تغییر و تحول عظیم در کشور می‌شود که سربلندی و سرافرازی برای ایران عزیز و انقلاب اسلامی را در اقصی نقاط جهان دارد.

مرتضی کریمی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل بسیج دانشجویی و بیانیه حضرت امام خمینی (ره) گفت: تلاش ما بر این است که نگاه جوانان به خصوص دانشجویان مسأله محور باشد و این رویکرد باعث می‌شود که جوانی که تا دیروز منتظر حل مشکل از سوی مدیران بودند الان فکر کند که مسأله خود، خانواده‌اش و جامعه‌اش چه می‌باشد.

 فرمانده بسیج دانشجویی ادامه داد: جوان به این نتیجه می‌رسد که خودش می‌‌تواند مشکل جامعه را حل کند، باعث می‌شود که احساس تکلیف کند و حداقل خودش معضلی برای جامعه نباشد.

وی گفت: مثلاً در بحث شهرسازی و الگوی شهرسازی اگر خیلی از جوانان به خصوص دانشجویان از این وضع ناراضی هستند باید پرسید که خودشان چه ایده‌ای دارند، این نگاه دو فایده دارد؛ نخست انتظار حل مشکلات توسط دیگران کاهش می‌یابد و دوم فرهنگ مشارکت در جامعه فعال می‌شود، همانطور که در ایام دفاع مقدس جوان‌هایی بودند که توانستند در اداره کشور و جنگ نقش آفرینی کنند.

یادآوری می‌شود، در پایان با حضور معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان و مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد از فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی و فرماندهان حوزه‌های بسیج دانشجویی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

نظر شما