شناسهٔ خبر: 51015495 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ساخت پایگاه نظامی اماراتی با کمک صهیونیست‌ها در شاخ آفریقا

وب‌سایت «۲۶ سبتمبر» از تحرکات امارات برای ساخت پایگاه در جزیره یمنی «عبدالکوری» با کمک کارشناسان صهیونیست خبر داد.

صاحب‌خبر -

منابع آگاه اعلام کردند، یک کشتی اماراتی که بار آن تجهیزات و سلاح‌های سنگین بوده وارد جزیره «عبدالکوری» در استان « سقطری » یمن شده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت «۲۶ سبتمبر»، این کشتی اماراتی تجهیزات مذکور را به منظور ساخت یک پایگاه نظامی با نظارت کارشناسان صهیونیست وارد جزیره عبدالکوری کرده است.

منابع آگاه افزودند، کارشناسان رژیم صهیونیستی روزانه با بالگرد به این جزیره منتقل می‌شوند.

عبدالکوری یکی از مهمترین جزایری است که در نزدیکی شاخ آفریقاست و اهمیت اقتصادی و منابع نفتی زیادی دارد. این جزیره در ۱۲۰ کیلومتری سقطری قرار دارد، مساحت آن به ۱۳۳ کیلومتر مربع می‌رسد و پس از مجمع‌الجزائر سقطری، دومین جزیره مهم است.

ساخت پایگاه نظامی اماراتی با کمک صهیونیست‌ها در شاخ آفریقا

                                               موقعیت سقطری و شاخ آفریقا

جزیره عبدالکوری مسکونی است؛ موضوعی که بسیاری از آن خبر ندارند. آنچه بیشتر یمنی‌ها درباره جزایرشان نمی‌دانند این است که حدود ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان اصلی بین جزیره سقطری و عبدالکوری زندگی می‌کنند اما امکانات زندگی برای ساکنان عبدالکوری بسیار کمتر از ساکنان سقطری است. عبدالکوری از نظر اداری زیر نیز شهر «قلنسیه» در استان سقطری قرار دارد.

چندی پیش، پس از گزارش‌های منابع غربی درباره تلاش امارات برای ساخت پایگاه‌‌های نظامی و فرودگاه در جنوب یمن، رسانه‌ها گزارش دادند ابوظبی با صدور کارت‌های شناسایی جدید در مجمع‌الجزایر سقطرای یمن، قصد دارد هویت اهالی این منطقه را تغییر دهد.

 

نظر شما