شناسهٔ خبر: 51015113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترور نخبگان علمی بیانگر ضعف دشمن در برابر علم کشور است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: زمانیکه دشمن برای ترور به سراغ نخبگان علمی یک کشور می‌رود این ضعف دشمن در برابر علم و پیشرفت کشور را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی بعد از  ظهر امروز در دومین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان کردستان که در دانشگاه امام حسین سنندج برگزار شد اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اصلاح توده مردم به اصلاح نخبگان جامعه بستگی دارد.

وی افزود: زمانیکه در انجام امور و‌ فعالیت‌ها ابتکار وجود نداشته باشد و کارها تکراری شود دیگر هیچ نوآوری  اتفاق  نمی‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه نخبگان باید نوآور باشند بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار اعضای هیئت علمی در کشور وجود دارد که این تعداد قبل از انقلاب نزدیک به هزار نفر بود.

وی گفت: زمانیکه دشمن برای ترور به سراغ نخبگان علمی یک کشور می‌رود این ضعف دشمن در برابر علم و پیشرفت کشور را نشان می‌دهد.

حجت.الاسلام پورذهبی بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری یکی از راه.های رشد در جامعه است که ‌از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های عظیم باید توسط نخبگان شناسایی شده و به جامعه معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه موضوعات علمی  باید عمیق و گره‌گشا باشند گفت: اساتید و‌ نخبگان دانشگاهی باید همواره به تاریخ و موضوعات روز جامعه آگاهی کامل داشته باشند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۹

نظر شما