شناسهٔ خبر: 51010061 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

همکاری مایکروسافت با ارتش تروریستی آمریکا برای ساخت تراشه ها...

اقتصاد ایران: سازمان شتاب‌دهنده فناوری امنیت ملی آمریکا (NSTXL) اعلام کرد: مایکروسافت جهت ساخت تراشه‌های پیشرفته برای ارتش (تروریستی) ایالات متحده انتخاب شده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ سازمان شتاب‌دهنده فناوری امنیت ملی آمریکا (NSTXL) اعلام کرد مایکروسافت جهت ساخت تراشه‌های پیشرفته برای ارتش (تروریستی) ایالات متحده انتخاب شده است. این همکاری که در واقع با وزارت دفاع آمریکا انجام خواهد شد، با هدف استفاده از جدیدترین پیشرفت‌های فناوری صورت می‌گیرد.

«تام کین»، معاون ارشد خدمات جهانی مایکروسافت آژور می‌گوید: «در گذشته پیش‌نیازهای امنیتی توسعه دستگاه‌های ریزالکترونیک توانایی وزارت دفاع در استفاده از جدیدترین نوآوری‌ها را محدود می‌کرد. ولی با پروژه RAMP می‌توان سرعت فرآیندهای توسعه را افزایش داد و به منظور کمک به امنیت ملی و کارکردهای مختلف دفاعی، به سراغ فرایند طراحی و تولید مدرن، ایمن و قابل اعتماد برای ریزالکترونیک‌ها رفت.»
این اولین باری نیست که مایکروسافت و وزارت دفاع آمریکا با یکدیگر همکاری می‌کنند. سازنده ویندوز قبلا گروهی از شرکت‌ها را به منظور توسعه قابلیت‌های طراحی برای اهداف این وزارت‌خانه هدایت کرده بود. این عملیات فاز نخست برنامه حاضر به حساب می‌آمد.در فاز بعدی شاهد ساخت تراشه‌های مجتمع سفارشی و سیستم بر تراشه‌های (SoC) کم‌مصرف، پرقدرت، کوچک و قابل اطمینانی خواهیم بود که برای سیستم‌های وزارت دفاع بهینه‌سازی می‌شوند. با این حال، فعلا اطلاعات زیادی درباره چگونگی استفاده از این تراشه‌ها و ساختار آن‌ها در دسترس نیست.
با این حال، مایکروسافت اعلام کرده که این تراشه‌ها برای ماموریت‌های وزارت‌خانه حیاتی خواهند بود و از قابلیت‌های ابری، هوش مصنوعی و اتوماسیون با یادگیری ماشینی پشتیبانی می‌کنند. در عین حال، شتاب‌دهنده فناوری امنیت ملی آمریکا می‌گوید نیروی دریایی و نیروی هوایی علاقه‌مند به طراحی متدلوژی نمونه اولیه RAMP هستند و احتمالا اولین مشتریان استفاده از این تراشه‌های جدید خواهند بود.
ردموندی‌ها امسال طی یک قرارداد 22 میلیارد دلاری با ارتش تروریستی آمریکا وارد همکاری شدند تا هدست واقعیت افزوده خود را به سربازان آمریکایی ارائه کنند. ولی در تابستان اعلام شد که پیاده‌سازی سیستم تقویت بصری یکپارچه (IVAS) بر مبنای هولولنز تا ماه سپتامبر سال 2022 به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما