شناسهٔ خبر: 51005520 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تیم طارمی دوم ماند؛

لیورپول 2 - 0 پورتو؛ ماشین جنگی یورگن کلوپ!

پورتو در شبی که نیمه اول را خیلی خوب آغاز کرده بود، با نتیجه 0-2 به لیورپول باخت و حالا کار صعود یا حذف آنها به روز آخر کشیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پورتو در شبی که می توانست در نیمه اول و در استادیوم آنفیلد شگفتی ساز شود، مقابل لیورپول یک شکست تلخ را تجربه کرد. مهدی طارمی در این بازی چند فرصت خوب گلزنی داشت که دو مورد آن با بدشانسی از دست رفتند و در یک صحنه نیز او به جای شوت، ترجیح داد از خودگذشتگی کرده و به هم تیمی هایش پاس بدهد که چنین نشد و در نهایت شاگردان کلوپ با 2 گل برنده از زمین خارج شدند.

 

در این مسابقه پورتو دیدار را خیلی خوب آغاز کرد. آنها در همان 12 دقیقه ابتدایی 2 فرصت مسلم گلزنی را از دست دادند. موقعیت اول دقیقه 8 نصیب مهدی طارمی شد. . اتاویو مونتیرو پس از اینکه توپ را از کوستاس سیمیکاس گرفت، با یک ارسال به روی دروازه طارمی را صاحب توپ کرد اما ضربه سر او به بدن ماتیپ خورد و راهی کرنر شد. اگر مدافع کامرونی لیورپول در آن صحنه حضور نداشت، دروازه لیورپول می توانست باز شود.

 

بهترین فرصت بازی نیز دقیقه 12 از دست رفت. در حالیکه لیورپول برای زدن گل نخست روی دروازه پورتو خیمه زده بود، یک توپ ربایی فوق العاده از طارمی باعث شکل گیری موقعیتی ایده آل شد. مهاجم ایرانی با پاسی دیدنی از سمت چپ، لوئیز دیاز را راه انداخت و این وینگر کلمبیایی پس از فراری دیدنی در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفت و با یک پاس دیدنی و در عرض، اوتاویو مونتیرو را صاحب موقعیت کرد اما این بازیکن به شکل عجیب و غریبی در برابر دروازه نیمه خالی، توپ را به بیرون زد تا آه و حسرت از نهاد پورتویی ها بلند شود.

 

در ادامه لیورپول با پاس زیبای تیاگو و ضربه تمام کننده سادیو مانه به گل نخست رسید اما این صحنه توسط VAR آفساید تشخیص داده شد. در دقیقه 41، پورتو یک بار دیگر صاحب موقعیت بسیار خوبی شد. این مرتبه مهدی طارمی درون محوطه جریمه و در مصافی تک به تک با آلیسون بکر قرار گرفت و در حالیکه می توانست خودش با یک شوت دروازه حریف را باز کند، اما تصمیم گرفت با پاسی در عرض دیگر حمله وران پورتو را صاحب توپ کند که این موقعیت توسط مدافعین لیورپول دور شد و نیمه نخست نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

 

در آغاز نیمه دوم مهدی طارمی باز هم صاحب یک موقعیت شد. توپ ارسالی با ضربه سر او همراه شد که از کنار دروازه راهی بیرون شد و این موقعیت نیز از دست رفت. در ادامه لیورپول صاحب توپ و میدان شد. روی یک ضربه کاشته که توسط مدافعین پورتو دفع شده بود، تیاگو با شوتی سرکش و دیدنی توپ را به گوشه دروازه دیگو کاستا فرستاد و گل نخست را وارد دروازه پورتو کرد.

 

در ادامه مینامینو بازیکن ژاپنی لیورپول نیز موفق به گلزنی شد که این گل نیز با بالا رفتن پرچم کمک داور، مردود اعلام شد. سرانجام در دقیقه 70 محمد صلاح روی نبوغ فردی خود گل دوم تیمش را به  ثمر رساند. او پس از یک حرکت بدن و سرتوپ دیدنی، مدافع پورتو را از جریان بازی خارج کرد و با شلیکی محکم  به گوشه دروازه، گل دوم تیمش را وارد دروازه آبی و سفیدهای بندرنشین کرد.

 

 

در نهایت نیز این دیدار با برتری دو بر صفر لیورپول به پایان رسید. مهدی طارمی نیز در دقیقه 64 و زمانی که بازی با یک گل به سود شاگردان کلوپ در جریان بود، جای خودش را به کونسیسائو داد. با این نتایج، سه تیم پورتو، میلان و اتلتیکو به ترتیب با 5، 4 و 4 امتیاز برای کسب رتبه دوم و راهیابی به دور بعد تلاش می کنند. پیش از این صعود لیورپول به عنوان تیم نخست از قبل قطعی شده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما