شناسهٔ خبر: 51005433 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
دستور پیگیری سریع در حادثه مرگ کارگر مترو

گروه حوادث / همزمان با مرگ یکی از کارگران متروی تهران در اثر برخورد با قطارشهری، شهردار تهران از سازمان بازرسی شهرداری خواست تا طی ۲۴ ساعت گزارش علت وقوع حادثه را تهیه و اعلام کنند.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این حادثه صبح روز سه‌شنبه برای یکی از کارگران تعمیرکار خط 4 متروی تهران ایستگاه ارم سبز رخ داد و شواهد اولیه نشان می‌دهد که کارگر تعمیرکار قصد داشته سوزن ریل را تعمیر کند که قطار خروجی با او برخورد و وی در دم فوت کرده است.
در پی وقوع این حادثه، علیرضا زاکانی شهردار تهران با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ، جان باختن یکی از کارکنان مترو در حادثه برخورد با قطار در ایستگاه ارم سبز را تسلیت گفت و به سازمان بازرسی شهرداری دستور داد طی 24 ساعت علت بروز حادثه را گزارش کند تا با متخلفان احتمالی برخورد شود.رستمی قائم مقام عملیات شرکت متروی تهران، درباره این حادثه گفت: در یکی از تجهیزات ریلی ایستگاه ارم سبز که مربوط به تعویض خط قطارهاست، مشکل فنی به وجود آمده بود، به‌ دنبال این مشکل تیم نگهداری تعمیرات با هماهنگی مرکز کنترل فرمان به محل اعزام شدند تا مشکل را در اسرع وقت برطرف کنند و حرکت قطارها در زمان پیک دچار اختلال نشود. هنگام فعالیت تیم تعمیرات، همکارمان که از پیمانکاران شرکت بود، از تیم تعمیراتی و محل امن جدا شد و در مسیر تردد قطار قرار گرفت که قطار خروجی از ایستگاه با وی برخورد کرد و به‌ دلیل شدت جراحات وارده، فوت کرد.

برخورد مرگبار کامیون با کارگر شهرداری مشهد

گروه حوادث / کارگر شهرداری مشهد هنگام کمک برای جمع‌آوری بار یک خودرو که وسط خیابان ریخته بود از سوی یک کامیون زیر گرفته شد و جان باخت.
یک فعال کارگری در شهرداری مشهد درباره این حادثه به ایلنا گفت: این رفتگر که کارگر منطقه دو شهرداری مشهد بود صبح روز دوشنبه پس از اتمام شیفت کاری خود، در مسیر برگشت به خانه‌اش بود که در حدفاصل میدان قائم به میدان فهمیده، متوجه تعدادی کیسه پیاز و سیب‌زمینی روی زمین شد که از یک خودروی باری میدان تره‌ بار روی زمین افتاده بود. این مرد وظیفه‌شناس از راننده خواست برای جمع‌آوری بارها و ایمن‌سازی مسیر بزرگراه کنار خیابان توقف کند و سپس خودش نیز در حال کمک به راننده و مشغول جمع‌آوری کیسه‌ها بود که ناگهان یک خودروی باری کامیون که با سرعت زیاد در حرکت بود به این رفتگر برخورد کرد. وی که بشدت آسیب دیده بود در راه انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
این فعال کارگری در ادامه با بیان اینکه در طی سال‌های گذشته شاهد مرگ تعداد زیادی از کارگران شاغل در شهرداری بر اثر حادثه تصادف بوده‌ایم، گفت: کارگر جانباخته «عبدالحمید ربانی» نام داشت و متأهل بود و راننده خودرو کامیون به‌ دلیل سرعت زیاد و خواب‌آلودگی با وی برخورد کرده است.

تعمیر دستگاه تهویه، جان تکنسین را گرفت

گروه حوادث / تکنسین شرکت پتروشیمی تندگویان هنگام تعمیر دستگاه تهویه دچار حادثه شد و جان باخت.
سکینه بوری، مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، با تکذیب انتشار اخباری در شبکه‌های اجتماعی مبنی‌ بر وقوع آتش‌سوزی و انفجار در پتروشیمی شهید تندگویان، بیان کرد: وقوع هرگونه آتش‌سوزی و انفجار در خطوط تولید، فرآیندی و عملیاتی این شرکت پتروشیمی صحت ندارد. این حادثه بعدازظهر سه‌شنبه دوم آذر خارج از خطوط تولید رخ داد و یکی از کارکنان واحد تهویه حین تعمیر یک دستگاه تهویه دچار مصدومیت شدید شد که ‌به محض اطلاع از مصدوم شدن این همکار با حضور به‌موقع تیم‌های امداد و آتش‌نشانی، ضمن انجام اقدام‌های اولیه درمانی، مصدوم با یک دستگاه آمبولانس مجهز به بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر «ممکو» منتقل شد اما با وجود انتقال سریع مصدوم به بیمارستان و آغاز مراحل درمانی، متأسفانه وی جان باخت.
مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت: درگذشت همکار سختکوش و ساعی واحد تهویه را به خانواده این همکار به نمایندگی از مدیریت و کارکنان شرکت پتروشیمی شهید تندگویان تسلیت می‌گویم.

قصاص مأمور سد معبر شهرداری

گروه حوادث / مأمور سد معبر شهرداری که با پنجه بوکس مرد ضایعات جمع کن را به قتل رسانده بود، در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سحرگاه چهارشنبه ، پنج محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفتند که سه نفر از آنها با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت موفق به گرفتن مهلت شدند اما دو نفر از آنها قصاص شدند.
این مرد که یکی از مأموران شهرداری بود سال گذشته نیز پای چوبه دار رفته بود و با گرفتن مهلت از اولیای دم برای گرفتن رضایت تلاش کرد. وی اواخر مرداد سال‌ ۹۳ در درگیری با مرد ضایعاتی، او را با پنجه بوکس زخمی کرد. پس از انتقال مرد ضایعاتی به بیمارستان، او تسلیم مرگ شد و پسر مقتول که در زمان جنایت حضور داشت راز قتل را برملا کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد چهار مأمور سد معبر شهرداری با مرد میانسال درگیر شده و یکی از آنها با ضربه پنجه بوکس، جنایت را رقم زده است.بدین ترتیب هویت عامل جنایت شناسایی و مأموران موفق به دستگیری متهمان شدند. متهم اصلی این جنایت در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم و  سرانجام صبح دیروز به دار آویخته شد.

 50 نفر از میان آتش و دود نجات یافتند

گروه حوادث / آتش‌سوزی شدید نیمه شب در موتورخانه یک ساختمان ۶ طبقه با حضور بموقع آتش‌نشانان، مهار آتش و نجات ۵۰ نفر پایان یافت.
سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در تشریح این حادثه گفت: ساعت 3:43 بامداد چهارشنبه یک مورد حادثه آتش‌سوزی در ساختمان مسکونی واقع در خیابان مصطفی خمینی، کوچه نظامیه به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که بسرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: محل آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی 6 طبقه 24 واحدی بود که یک طبقه زیرزمین نیز داشت. در زیرزمین، یک موتورخانه به وسعت حدوداً 20 متر دچار آتش‌سوزی شده و با توجه به پارک خودروهای ساکنان در مجاورت محل آتش‌سوزی، وجود تعدادی سیلندر گاز مایع، اکسیژن و شارژ فندک و قوطی رنگ داخل موتورخانه و مقداری لوازم مستعمل و ضایعات در کنار موتورخانه هر لحظه احتمال وقوع انفجار وجود داشت.ملکی با اشاره به نفوذ دود بسیار زیاد به طبقات بالای ساختمان، عنوان کرد: چند نفر موفق به خروج از ساختمان شده بودند اما در آن ساعات، ساکنان مشغول استراحت بوده و تعدادی از ساکنان نیز در واحدها را باز کرده اما به‌دلیل دودگرفتگی شدید موفق به خروج از ساختمان نشده بودند. گروهی از آتش‌نشانان مشغول خاموش کردن آتش شده و گروهی دیگر مشغول جست‌وجو برای نجات افراد محبوس شدند.
وی بیان کرد: حدود 50 نفر از ساکنانی که در آن زمان در وضعیت ناایمنی قرار گرفته بودند، توسط آتش‌نشانان به سلامت و بدون آسیب‌دیدگی از محل حادثه خارج شدند. همچنین چند نفر دچار دودگرفتگی شده که تحویل عوامل اورژانس شدند.ملکی با اشاره به خروج سیلندرهای گاز توسط آتش‌نشانان به بیرون از ساختمان و اطفای آتش، گفت: علاوه بر اینکه وجود نقص در راه‌اندازی موتورخانه می‌تواند منجر به گازگرفتگی شود، نقص‌های دیگر در موتورخانه یا نگهداری لوازم نامربوط مانند سیلندر گاز در آنجا، می‌تواند منجر به بروز آتش‌سوزی‌های مهیب شود.

نظر شما