شناسهٔ خبر: 51005023 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

بازگشت بدون VAR

در هفته ششم لیگ برتر از جمع 6تیم بالای جدول که شانس صدرنشینی در پایان هفته ششم را داشتند فقط سپاهان بود که پیروز شد و سایر تیم‌ها با نتیجه مساوی متوقف شدند. پرسپولیس هم با یک برد سخت خودش را از رتبه هفتم به پله چهارم رساند. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

در هفته ششم لیگ برتر از جمع 6تیم بالای جدول که شانس صدرنشینی در پایان هفته ششم را داشتند فقط سپاهان بود که پیروز شد و سایر تیم‌ها با نتیجه مساوی متوقف شدند. پرسپولیس هم با یک برد سخت خودش را از رتبه هفتم به پله چهارم رساند. آلومینیوم بعد از یک هفته صدرنشینی که آن هم با تفاضل یک گل نسبت به استقلال به دست آمده بود در تهران به مصاف هوادار رفت و بدون گل متوقف شد. تیم رضا عنایتی که مقابل بزرگانی چون استقلال و سپاهان هم به سختی تسلیم شده بود مقابل آلومینیوم تسلیم نشد و با یک تساوی بدون گل راه را برای صدرنشینی سایرین باز کرد. هوادار و آلومینیوم در حالی به تساوی بدون گل رسیدند که بهترین بازیکن زمین مهرداد بشاگردی دروازه‌بان هوادار بود. تیم پیکان هم دیگر تیم بالانشین جدول بود که هم‌امتیاز با سپاهان در رتبه چهارم قرار داشت و در صورت پیروزی می‌توانست صدرنشین شود. اتفاقا شاگردان مجتبی حسینی فاصله زیادی هم با پیروزی نداشتند اما در 10دقیقه پایانی گل تساوی را خوردند و در زیباترین بازی هفته به تساوی 2-2 در زمین نساجی قناعت کردند.
 
  پاییز شیراز به محرم چسبید
همزمان با لغزش و توقف رقبا، تیم سپاهان در شیراز به مصاف فجرسپاسی رفت و بعد از دو هفته توقف بالاخره به یک پیروزی قاطعانه رسید. پورقاز در نیمه اول و حسینی در نیمه دوم دروازه میزبان را باز کردند تا زردپوشان که این بار با لباس‌های مشکی به مصاف میزبان زردپوش خود رفته بودند با این پیروزی 13امتیازی و صدرنشین شوند. سپاهان بعد از 3پیروزی ابتدایی‌اش از 2بازی اخیر فقط یک امتیاز گرفته بود اما با بردن فجر دوباره به اوج برگشت.
 
  کویر، کویر، کویر
ساعتی بعد از بازی سپاهان، مصاف استقلال و گل‌گهر هم در سیرجان آغاز شد اما مهم‌ترین اتفاق این مسابقه قبل از سوت آغازش رخ داد. در حالی که دو سه ساعت بیشتر به آغاز بازی نمانده بود و ترکیب 11نفره آبی‌ها هم روی خروجی‌ها رفته بود، سازمان لیگ به باشگاه استقلال اعلام کرد حق استفاده از دو مهاجم خارجی‌اش را ندارد. ظاهرا با وجود تذکرهای قبلی باشگاه استقلال ضمانتنامه لازم برای این دو بازیکن را به موقع آماده نکرده و از حضور کوین یامگا و ژستد محروم شده است. این دو مهاجم که مثل هفته‌های گذشته در ترکیب اصلی آبی‌پوشان بودند در آخرین ساعات جای خود را به قاسمی‌نژاد و آزادی دادند. این حادثه عجیب باعث اعتراض شدید آبی‌ها شد و فرهاد مجیدی هم در کنفرانس بعد از مسابقه ضمن انتقاد از برگزارکنندگان لیگ، کنایه‌ای هم نثار امیر قلعه‌نویی کرد. استقلالی‌ها پیش از بازی هم اعتراض خود را به گوش مسئولان برگزاری بازی رساندند.
در نهایت مسابقه‌ای که به‌شدت تحت‌تاثیر حواشی بود با نمایش ضعیف دو تیم و بدون موقعیت‌های گل آنچنانی بدون گل مساوی به پایان رسید و استقلال از صدر به زیر آمد. در این بازی هر تیم فقط یک شوت داخل چارچوب داشت!

   2گل زدند و یک هیچ بردند
در آخرین بازی هفته ششم هم پرسپولیس میزبان صنعت‌نفت بود و یحیی گل‌محمدی برای فرار از نتایج بد هفته‌های گذشته تیمش را با چند تغییر به زمین فرستاد. البته احسان پهلوان که بعد از چند بازی در ترکیب قرار گرفته بود در همان نیمه اول مصدوم شد تا هواداران پرسپولیس بالاخره چهره کمال کامیابی‌نیا را هم در میانه زمین ببینند. با وجود این تغییرات پرسپولیس در نیمه اول همان پرسپولیس ناکام هفته‌های گذشته بود اما در نیمه دوم و به‌خصوص از زمان به میدان آمدن مهدی عبدی سرخپوشان بالاخره توانستند خطراتی روی دروازه میهمان خلق کنند و به گل برسند. قبل از گل سرلک، شوت عبدی هم از خط دروازه گذشته بود که داوران گل را نپذیرفتند و کار پرسپولیس سخت شد. دقایق پراسترس پایانی برای قرمزها که بعد از 21ماه تماشاگران خود را هم در ورزشگاه می‌دیدند به سختی سپری شد و تیم یحیی با 11امتیاز به رتبه چهارم رسید. اما با این برد سخت و این شکل بازی، هنوز نمی‌توان پرسپولیس را در لیگ بیست‌ویکم مدعی دانست. در بازی‌های همزمان، مس رفسنجان و فولاد با یک گل بر نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن غلبه کردند. نکونام از زمان بازگشت به فولاد 6امتیاز باارزش از 2بازی کسب کرده و در صورت ادامه همین روند می‌تواند مدعی صدرنشینی باشد. نکته ویژه این بازی هم اشتباهات عجیب داوری به ضرر پرسپولیس بود، اشتباهاتی که باعث شد تا جای خالی کمک داور ویدیویی بیشتر از قبل احساس شود.

نظر شما