شناسهٔ خبر: 50996941 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نسخه بایدن برای بازار نفت اثر نکرد/ قیمت نفت بالاتر رفت

درحالی که دیروز بایدن دستور داد تا آمریکا با هدف کاهش قیمت نفت، از محل ذخایر استراتژیک خود برداشت کند، قیمت نفت نه تنها کاهش نیافت بلکه به بالای 82 دلار رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، درحالی که انتظار می رفت با دستور رئیس جمهور آمریکا برای آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک این کشور، قیمت نفت کاهش یابد اما قیمت ها نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش هم یافت.

به نوشته رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز در ادامه افزایش های روز گذشته بالا رفت زیرا سرمایه گذاران هنوز در مورد تاثیر آزادسازی ذخایر نفت آمریکا در بازار تردید دارند و تمرکز خود را بر گام بعدی تولیدکنندگان نفت گذاشته اند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 13 سنت افزایش 82.44 دلار فروخته شد. نفت برنت روز سه شنبه 3.3 درصد رشد قیمت داشت.

نفت خام آمریکا نیز با 20 سنت افزایش 78.70 دلار در هر بشکه معامله شد. این نوع نفت نیز دیروز 2.3 درصد رشد قیمتی داشت.

ساتورا یوشیدا، تحلیلگر کالاهای اساسی گفت: «سرمایه گذاران از حجم اندک نفتی که آمریکا و سایر کشورها به طور مشترک آزاد خواهند کرد، ناامید شدند.»

«همچنین این اقدام هماهنگ کشورهای مصرف کننده، این نگرانی را ایجاد کرده است که اوپک پلاس احتمالا روند افزایش تولید خود را آهسته تر خواهد کرد.» تمرکز بازار اکنون بر نشست اوپک پلاس در 2 دسامبر است.

آمریکا دیروز اعلام کرد میلیون ها بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود با هماهنگی با چین، هند، کره جنوبی و ژاپن و انگلیس با هدف کاهش قیمت نفت به بازار روانه خواهد کرد.

کوچی هاگودا، وزیر صنعت ژاپن گفت: توکیو «چند صد هزار کیلو لیتر» نفت از ذخایر ملی خود برداشت خواهد کرد اما در مورد زمان فروش خود تصمیم گرفته نشده است.

روزنامه نیکی ژاپن گزارش داد توکیو برای 4.2 میلیون بشکه نفت از محل ذخایر ملی تا پایان سال مزایده برگزار می کند.

به گزارش فارس، رئیس جمهور آمریکا دیروز اعلام کرد: واشنگتن 50 میلیون بشکه نفت از محل ذخایر استراتژیک به همراه کشورهای مصرف کننده از جمله چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و انگلیس برداشت خواهد کرد.

بنا بر اعلام اتحادیه خودرو آمریکا، این تصمیم بایدن در زمانی اتفاق افتاد که قیمت بنزین در آمریکا در حال افزایش است و به طور متوسط به حدود 3.04 دلار در هر گالن رسیده است که بیش از 2 برابر قیمت مدت مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما