شناسهٔ خبر: 50993485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دیدار با سیدمحمد خاتمی و حرف‌هایی درباره اصلاح‌طلبی و اصولگرایی

دیدارهامان بعد کرونا بیشتر مجازی است. بعد از مدت‌ها، حضوری با آقای خاتمی دیدار کردم.

صاحب‌خبر -

می‌دانستم همه‌ی انتقادها را می‌داند. در مورد خط خبری لشکر سایبری صحبت کرده بودیم که از دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی که  از هر جهت بهترین دولت بوده و مخالفان هم می‌دانند، تلاش دارند دولت روحانی را به نسل جدید، دولت اصلاحات معرفی کنند، فقط به این دلیل که آقای خاتمی از مردم دعوت کرده بودند که رای دهند. 

گفتم شما یک اصلاح‌گر هستید.
الگوی اصلاحات و جامعه مدنی و بازگشت امید را در دوران اصلاحات ارائه کرده‌اید.
باید همچنان در کنار حاکمیت، یکسر به اصلاح امور دعوتشان کنید. حتی اگر حکومت با بلندترین صدا بگوید شما و اصلاحاتتان را نمی‌خواهد.
من که خیلی پیشترها به این نتیجه رسیده‌ام که اصلاحات در ایران از لحاظ پذیرش حکومت به بن‌بست رسیده، به آقای خاتمی گفتم شما  هم می‌دانید. اما حداقل شما در مقام مکتب‌دار اصلاحات نمی‌توانید دست از خواسته اصلاح‌طلبی به عنوان الگوی مورد توصیه بکشید. پس حداقل نظر اصلاحات عمیق را برای ثبت در تاریخ هم که شده رساتر و بیشتر اعلام کنید.
می‌دانم جامعه از اصلاح طلب و اصولگرا رد شده. واقعیتی غیر قابل انکار. اما شعارهای اصلاح‌طلبی که نمادش در جامعه مدنی و روابط خوب و آرام با همه دنیا و معیشت  در خور ملت ایران است، از سویی شما پیگیری شود.
آقای خاتمی هم نکته‌های بسیاری گفتند. شاید هم درد دلهای بسیاری. خاتمی همان خاتمی همیشه است. نپرسیدم که آیا بگم یا نه و تصمیم گرفتم نگم بلکه خودشان بگویند.

دیدار با سیدمحمد خاتمی و حرف‌هایی درباره  اصلاح‌طلبی و اصولگرایی

نظر شما