شناسهٔ خبر: 50993444 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمربی تیم ملی هندبال: بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم

سرمربی تیم ملی هندبال: برای انتخاب بازیکنان دلایل فنی دارم و به دنبال راضی کردن همه به خصوص معترضان نیستم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مانوئل فرناندز در نشست خبری در ابتدای صحبت هایش ضمن اشاره به افتخارآفرینی بانوان، گفت: یک اتفاق جالبی در هندبال ایران افتاده است، برای اولین بار بانوان ایران در کشور من در مسابقات جهانی بازی خواهند کرد، زیاد کار سختی نیست و دختران ایران می‌توانند نتایج خوبی را به دست آورند.

وی افزود: کسب سهمیه جام جهانی برای بانوان کار راحتی نبود، اما تیم ملی ایران این کار را انجام داد. هدف این نشست بعد از این مقدمه اسامی ۳۵ هندبالیستی است که باید به کنفدراسیون آسیا ارسال شود و از بین این اسامی تعدادی خط خواهند خورد و ۱۸ نفر جزو ترکیب اصلی تیم هستند.

سرمربی تیم ملی هندبال گفت: در طول مسابقات لیگ در زمین برگزاری حضور داشتم از هر تیم ۴ بازی دیدم، در مورد لژیونر‌ها هم باید بگویم که همه بازی‌های آن‌ها را از نزدیک دیدم و سعی کردم بهترین‌ها را انتخاب کنم.

فرناندز افزود: این تعداد بازی و این شیوه آنالیز راحت نیست، اما سعی کردم با دقت بازی‌ها را بررسی کنم و از نظر فنی وضعیت بازیکنان را شرح دهم.

وی گفت: برای بازیکنان و دعوت آن‌ها به تیم ملی ۳ شرط گذاشتم اول اینکه بازیکن بخواهد، دوم با حداکثر توانش در خدمت تیم ملی باشد، سوم شرایط حضور در ترکیب را داشته باشد.

سرمربی تیم ملی هندبال افزود: با همه بازیکنان بجز مهدی زاده و مهران غلامی جلسه حضوری به شکل‌های مختلف داشتم و با آن‌ها صحبت کردم، چون می‌خواهم تاکید کنم که بازیکنان را باور دارم. رسانه‌ها هر اطلاعاتی بخواهند بدون مشکل در اختیار آن‌ها قرار می‌دهم.

فرناندز افزود: وقتی فهرست اسامی ارائه می‌شود قطعا برخی افراد ناراضی هستند، معتقدم اگر در محیط کاری به دنبال راضی نگه داشتن همگان هستی، محکوم به شکست خواهی بود، همه تلاشم را می‌کنم که بهترین انتخاب را داشته باشم. وقتی مسابقه هندبال از تیم ملی پخش می‌شود هر ایرانی احساس غرور می‌کند.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران افزود: وظیفه من در مقابل بازیکن این است که واقعیت را بگویم برای یک مربی خیلی اینکار سخت است، اما باید شرایط را به هندبالیست بگویم، وقتی فهرست تیم ملی اعلام می‌شود تمام حواس ما به بازیکنان حاضر در اردو است نه کسانی که خط خورده اند.

وی گفت: نمی‌خواهم حواشی باعث شود تا از مسیر اصلی غافل شویم هدف اصلی این تیم کسب سهمیه جام جهانی است و نمی‌گذارم حواشی به تیم و هدفمان لطمه وارد کند.

سرمربی تیم ملی هندبال افزود: قبل از اعلام فهرست تیم ملی از این فرصت استفاده می‌کنم و از صمیم قلب برای سلامان بربط بازیکن مصدوم، انرژی مثبت می فرستم علاوه بر این مساله؛ وی مادرش را هم از دست داده و در شرایط سختی است.

وی گفت: در مورد محمدرضا نورایی؛ در دوره ریکاوری قرار دارد از اردوی بعدی به تیم ملحق می‌شود، سجاد استکی هم در ۲ بازی قبل مصدوم شد و نیاز به فیزیوتراپی دارد.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال افزود: هیچ بازیکنی به من نگفت که نمی‌خواهم برای تیم ملی بازی کنم، اما سه هندبالیست گفتند که نمی‌توانیم برای تیم ملی ایران توپ بزنیم، ۲ بازیکن هم بودند که اصلا با آن‌ها صحبت نکردم.

فرناندز گفت: اولین ویدئوکنفرانسم با سعید برخورداری سوم سپتامبر بود و ۱۴ همان ماه دوباره با وی مذاکره کردم، ولی سعید گفت که آخرین باری که برای تیم ملی بازی کرده مسابقات انتخابی المپیک بود و دیگر تعلقی به تیم ملی ندارد و تمام تمرکزش را روی مسابقات باشگاهی گذاشته است.

وی افزود: با سید علیرضا موسوی هم مثل سعید چند جلسه داشتم وی هم همین دلایل را داشت، با آقای حیدری هم چندین جلسه داشتم وی گفت که به دلایل و مشکلات شخصی در اردو‌ها حاضر نمی‌شوم.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال گفت: هر ۲ هندبالیست‌های بزرگی هستند و همیشه گفته ام که به نظر بازیکنان اهمیت می‌دهم. آقای یوسف نژاد هم مصدوم هستند و توانایی حضور در تمرینات را ندارد و در زمان برگزاری مسابقات انتخابی نمی‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

فرناندز افزود: در مورد الله کرم باید بگویم که وی بازیکن شناخته شده‌ای است و تنها مشکلی که دارد این است که زمان زیادی از تیم خود جدا شده است و مدت هاست در کوران مسابقات نبوده و در حال حاضر فرم بدنی لازم را ندارد.

وی گفت: البته هم اکنون برنامه‌های بدنی اش را شروع کرده وقتی یک بازیکن تا این میزان تلاش می‌کند به معنای آن است که دوست دارد در خدمت تیم ملی باشد.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال در خصوص شرایط انتخاب بازیکنان اصلی تیم ملی، افزود: امیدوارم هیچ اتفاقی برای هیچ بازیکنی نیفتد و مصدوم نشود و شایسته‌ترین بازیکنان را انتخاب خواهم کرد.

فرناندز گفت: ما ۲ رویداد بین المللی در پیش داریم در اسپانیا و رومانی، که در مجموع ۵ بازی باید انجام دهیم.

وی افزود: در این مسابقات ۲۵ بازیکن را نمی‌بریم، چون فرصت بازی به آن‌ها داده نمی‌شود و تقسیم بندی خواهیم کرد و بازیکنان را در این دیدار‌های تدارکاتی آزمایش فنی خواهم کرد.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال گفت: وقتی بازیکنی در مسابقات انتخابی شرکت کند و بجنگد لیاقت حضور در مسابقات جام جهانی را دارد. نمی‌دانم بعد از مسابقات قهرمانی آسیا سکان تیم ملی ایران را در دست داشته باشم یا نه؛ اما کسی که برای تیم ملی کشورش تلاش کرده است حق حضور در جام جهانی را دارد.

فرناندز افزود: به این تیم اطمینان دارم که موفق می‌شود، بازیکنان آن ترکیبی از جوانان و بزرگسالان است و انگیزه بسیار بالایی دارند آن‌ها شانس زیادی برای گرفتن سهمیه جهانی دارند، آن‌ها را باور دارم، البته باز هم شرایط تعیین کننده نهایی است.

وی گفت: هیچ مشکلی با بازیکنان ندارم، قطعا کسب سهمیه کار سختی است، ولی من به این تیم و توانایی آن‌ها اطمینان دارم، افرادی که با من کار کردند می‌دانند که من فرد انعطاف پذیری نیستم، این ۳۵ نفر با انتخاب خودم بوده است و هیچ فرد دیگری در این انتخاب دخالت ندارد، مطمئن باشید اگر من فهرست اسامی را انتخاب نمی‌کردم امکان نداشت در این جلسه حاضر شوم و من پاسخگوی همه اتفاقات تیم ملی در مسابقات آسیایی هستم.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال گفت: نمی دانم چطور این مساله را توصیف کنم نخست این که حضور بانوان تاثیر حسی خاصی در من بوجود آورد، چرا مربی این تیم روی نیمکت نبود و کار سختی است در این شرایط بتوانی سهمیه به دست آوری.

فرناندز گفت: کادر فنی تیم ملی هندبال ایران تلاش زیادی می‌کند و فقط نیاز به زمان بیشتر تمرین و تجربه دارد و نباید در اولین حضور بانوان از آن‌ها توقع نتایج خیلی خوب داشت، از کسب سهمیه فقط باید لذت برد برای نتیجه نباید عجله کرد چرا که قدم قدم باید پیش رفت.

وی افزود: تیم بانوان واقعا نشان داده است که شخصیت قهرمان و جنگنده‌ای دارد، بانوان هندبالیست ایران بدون مربی سهمیه گرفتند.

برچسب‌ها:

نظر شما