شناسهٔ خبر: 50974585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه دمشق و مالک اشتر

تفاهمنامه همکاری دانشگاه دمشق و دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی علوم و فناوری‌های نوین، در چارچوب منافع متقابل ایران و سوریه به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، با حضور بصام ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی کشور سوریه و قاسم تقی‌زاده رییس دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تفاهمنامه همکاری دانشگاه دمشق و دانشگاه مالک اشتر با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی علوم و فناوری‌های نوین، در چارچوب منافع متقابل دو کشور به امضا رسید.

تفی زاده در این مراسم با تأکید بر این نکته که در زمینه تقویت روابط اجتماعی و علمی دو کشور کمتر کار شده و با توجه به ظرفیت‌های علمی- تحقیقاتی موجود نیاز است سطح همکاری‌ها ارتقاء یابد، گفت: در این تفاهم مشترک، علاوه بر همکاری‌های آموزشی و تحصیلات تکمیلی، توسعه زمینه­‌های پژوهشی و تحقیقاتی میان دو کشور در دستور کار قرار دارد و با افتخار آماده ارائه خدمات علمی به دانشجویان سوری هستیم.

رییس دانشگاه مالک اشتر افزود: در این دانشگاه برای دانشجویان سوری پروژه‌های تحقیقاتی براساس نیاز و مسائل کشور سوریه تعریف می‌شود و بر همین اساس آموزش می‌بینند.

بصام ابراهیم هم با اعلام مسرت از حضور در یکی از مهمترین مراکز علمی ایران، خاطرنشان کرد: ایران نقش بسیار تعیین کننده، موثر و همه جانبه‌ای در جنگ سوریه و مقابله با تروریسم بین‌المللی داشته است.

وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه اضافه کرد: دانشگاه مالک اشتر دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و این دیدار نقطه عطفی در روابط علمی و پژوهشی دو کشور محسوب می‌شود.

یسار عابدین رییس دانشگاه دمشق نیز ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله در آینده روابط دوجانبه و همکاری‌های علمی خوبی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی- تحقیقاتی و مدارک مشترک ایجاد شود.

پس از تصویب تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه دمشق بصام ابراهیم وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی سوریه؛ یسار عابدین رییس دانشگاه دمشق؛ مدیر روابط بین‌الملل و فرهنگی وزارت آموزش عالی به همراه شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران به منظور آشنایی بیشتر با وضعیت دانشگاه مالک اشتر از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

 

نظر شما