شناسهٔ خبر: 50970691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

5 هیات ورزشی بی رییس در کرمانشاه!

فاطمه احمدیان

طبق دستورالعمل مربوط به هیات های ورزشی، پس از پایان دوره ریاست هر فرد در یک هیات ورزشی می‌توان تا زمان برگزاری انتخابات برای آن سرپرست انتخاب کرد و اداره هر هیات با سرپرست هم تنها می تواند برای دو دوره – هر دوره به مدت سه ماه – باشد، اما در کرمانشاه این شرایط برای تعدادی از هیات های ورزشی بگونه دیگری است.

صاحب‌خبر -

درحال حاضر پنج هیات ورزشی در کرمانشاه مدتهاست که با سرپرست اداره می شوند و هرچند مدت اداره آنها با دو دوره سرپرستی هم به اتمام رسیده، اما انتخاباتشان برگزار نشده است.

به گزارش ایسنا، هیات نجات غریق یکی از این هیات است که آخرین انتخابات آن پاییز سال 1398 برگزار و شادی قیاسی به عنوان رئیس این هیات انتخاب شد، اما حدود یکسال بعد یعنی بهمن سال 1399، قیاسی به عنوان نایب رئیس فدراسیون نجات غریق منصوب و همین باعث شد تا از ریاست هیات استان کناره گیری کند.

 طی مدت 10 ماه گذشته، برای این هیات ورزشی دو سرپرست انتخاب شده و پس از دوره سه ماهه مجتبی زاهدی، حدود 10 روز پیش علیرضا صیدی به عنوان سرپرست جدید این هیات انتخاب شد. جمعا می توان گفت که این هیات ورزشی در طول مدت 10 ماه گذشته تنها به مدت سه ماه سرپرست داشته و اینکه در هفت ماه دیگر چگونه اداره شده، جای سوال دارد.

هیات  دیگری که مدت زیادی است که با سرپرست اداره می شود، هیات ورزش ناشنوایان استان است. هیاتی که سال گذشته محمد نوروزیان رئیس آن به دلیل انتقادات زیادی که جامعه ورزش ناشنوایان از عملکردش داشتند از سمت خود استعفا کرد و پس از آن حکم سرپرستی این هیات به  نام توران قره ویسی نایب رئیس این هیات زده شد.

هرچند باید اذعان کرد طی 10 ماه گذشته توران قره ویسی در سمت سرپرستی این هیات بسیار فعال و کوشا بوده، اما در مجموع این هیات ورزشی هم مدت زیادی است بدون رئیس مانده و باید سریعتر تعیین تکلیف شود، زیرا سرپرست این هیات هم بیش از دو دوره قانونی خود در این سمت بوده است.

هیات شمشیر بازی نیز دیگر هیاتی است که اواخر سال گذشته دوره ریاست چهار ساله بابک ترابی در آن به اتمام رسید و نایب رئیس بانوان این هیات به عنوان سرپرست آن منصوب شد، اما علیرغم مشکلات ریز و درشتی که این هیات ورزشی با آن گریبانگیر است، اما هنوز انتخابات آن برگزار نشده است.

 انتخاب شورش فرامرزی به عنوان رئیس جدید هیات تیراندازی در تیرماه امسال درحالی که همان زمان ریاست هیات شطرنج را نیز برعهده داشت، باعث شد تا از سمت خود در هیات شطرنج استعفا دهد و این هیات نیز اکنون شش ماهی است بلاتکلیف مانده است. 

و اما شاید یکی از عجیب ترین شرایط هیات های ورزشی در ایران مربوط به هیات هاکی کرمانشاه باشد، هیاتی است که بیش از دو سال است با سرپرست اداره می شود!

دوره ریاست جواد رضایی تبار بر هیات هاکی کرمانشاه، پاییز سال 1398 به اتمام رسید و از آن زمان تاکنون این هیات در یک بلاتکلیفی عجیب به سر می برد و نه سرپرست آن مشخص است و نه زمان برگزاری انتخاباتش.

علیرضا صیدی رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان در پاسخ به سوالاتی در خصوص چرایی تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست این هیات های ورزشی به ایسنا گفت: طبق قانون هیات های ورزشی هر هیات می تواند دو دوره و به مدت شش ماه با سرپرست اداره شود، اما مشکلاتی همچون تاخیر در زدن ابلاغ سرپرست ها و فرخوان هایی که برای ثبت نام کاندیدها داده می شود، برگزاری انتخابات را به عقب می اندازد.

وی در پاسخ به سوالی در باره زمان برگزاری انتخابات این هیات های ورزشی هم گفت: انتخابات هیات شمشیربازی به زودی برگزار می شود، اما برای سایر هیات های ورزشی یا درحال انجام فرآیندها برای برگزاری مجمع هستیم و یا منتظر تعیین زمان از سوی فدراسیون.

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان در رابطه با وضعیت انتخابات هیات هاکی هم گفت: برای برگزاری این هیات مکاتبات بسیار زیادی را با فدراسیون داشته ایم و حتی موضوع را به وزارتخانه هم اعلام کرده ایم، اما متاسفانه  تمایلی از سوی فدراسیون مربوطه برای برگزاری انتخابات هیات کرمانشاه  نمی بینیم.

اینکه نبود رییس می تواند کاهش قدرت و سیر نزولی یک رشته ورزشی را به همراه داشته باشد، موضوعی است که در تعدادی از هیات های ورزشی کرمانشاه دیده می شود.

علیرضا صیدی دراین رابطه هم عنوان کرد: می پذیریم که حضور یک رئیس در راس هر هیات ورزشی می تواند به انجام برنامه ریزی و اجرای شرح وظایف و در نهایت رشد آن رشته ورزشی منتهی شود، اما مانع اصلی در عدم برگزاری انتخابات تعدادی از این هیات های ورزشی مشکلاتی است که در روند فرآیند انتخابات آنها بوجود می آید.

انتهای پیام   

نظر شما