شناسهٔ خبر: 50966813 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا؛

سفر آزمون و یاران به سوئد / رونمایی از بارسلونای ژاوی و یونایتد بدون سولشر

هفته پنجم مسابقات فوتبال مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) با برگزاری هشت دیدار آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه با برگزاری دو دیدار هم زمان آغاز می‌شود و در ادامه از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه ۶ دیدار دیگر نیز انجام خواهند شد که طی آن‌ها تیم‌های صاحب نام بارسلونا، یوونتوس، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و چلسی برابر حریفان خود به میدان خواهند رفت.

دینامو کیف - بایرن مونیخ

از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه از گروه E تیم فوتبال بایرن مونیخ در ورزشگاه الیمپیسکی کیف مهمان تیم دینامو خواهد بود. دیدار رفت دو تیم با نتیجه پرگل ۵ بر صفر به سود بایرن مونیخ به پایان رسید.

بایرن مونیخ با ۱۲ امتیاز از ۴ بازی در صدر جدول گروه E قرار دارد و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده است. این در حالی است که دینامو کیف با تنها یک امتیاز از ۴ بازی در انتهای جدول جای گرفته است.

بایرن مونیخ با ۲۸ امتیاز از ۱۲ بازی همچنان در صدر جدول بوندسلیگا قرار دارد. دینامو هم با ۳۸ امتیاز از ۱۵ بازی و با تفاضل گل بهتر نسبت به شاختار دونتسک در رتبه نخست لیگ اوکراین جای گرفته است.

قبل از این دیدار در رقابت‌های بوندسلیگا شوک بزرگی به مونیخی‌ها وارد شد و این تیم روز جمعه در عین ناباوری مقابل آگزبورگ با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.

نکات آماری

  • دیناموکیف از هفت بازی مقابل بایرن مونیخ در پنج بازی شکست خورده و یک پیروزی و یک تساوی به دست آورده است.
  • بایرن مونیخ در ۳ سفر آخر خود به اوکراین در لیگ قهرمانان نتوانسته به پیروزی برسد و دو تساوی و یک شکست داشته است. آخرین بازی آن‌ها برابر دیناموکیف مارس سال ۲۰۰۰ بود که با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد.
  • دینامو کیف در چهار بازی پیشین خود در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان نتوانسته است گلی به ثمر برساند.
  • بایرن مونیخ در چهار بازی قبلی خود در این فصل ۱۷ گل به ثمر رسانده که از این نظر با پاری سن ژرمن در فصل ۱۸- ۲۰۱۷ برابر است.
  • دینامو کیف از ۱۰ بازی خود با هدایت لوچسکو فقط در یک بازی به پیروزی رسیده، دو تساوی داشته و متحمل ۷ شکست شده و فقط چهار گل به ثمر رسانده است.

ویارئال - منچستریونایتد

امشب در یکی دیگر از دیدار‌های هم زمان از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه در گروه F تیم فوتبال منچستریونایتد در اسپانیا مهمان ویارئال خواهد بود. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه اولدترافورد در حالی با پیروزی ۲ بر یک تیم منچستریونایتد به پایان رسید که شاگردان سولشر از حریف اسپانیایی عقب بودند.

یونایتد‌ها در روز‌های اخیر شرایط خوبی نداشته اند و کار به جایی رسید که برابر تیم واتفورد متحمل شکست سنگین ۴ بر یک شدند، شکستی که منجر به برکناری سولشر شد. حالا این تیم بدون سرمربی و با هدایت دارن فلچر و مایکل کریک، دستیاران سولشر به مصاف ویارئال خواهد رفت.

منچستریونایتد و ویارئال در حالی رو در روی هم قرار می‌گیرند که هر دو از ۴ بازی ۷ امتیازی هستند، اما یونایتد به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین گروه F است و ویارئال هم در رتبه دوم این گروه جای دارد.

نکات آماری

  • این ششمین رویارویی ویارئال با منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا است. زیردریایی‌های زرد در ۵ بازی قبلی نتوانسته اند شیاطین سرخ را شکست دهند و ۴ تساوی و یک شکست داشته اند.
  • ویارئال پس از شکست دو بر یک برابر منچستر یونایتد، در ۲ دیدار بعدی خود برابر یانگ بویز به دو پیروزی پیاپی دست یافته و حالا برای اولین بار به دنبال کسب سومین پیروزی پیاپی در این رقابت‌ها است.
  • منچستریونایتد این فصل در لیگ قهرمانان نتوانسته است دروازه خود را بسته نگه دارد و در چهار بازی هفت گل دریافت کرده است. منچستر یونایتد در فصل ۱۹۹۸-۹۹ نیز در این مرحله همین تعداد گل را دریافت کرد؛ گرچه در آن فصل قهرمان شد.

چلسی- یوونتوس

در گروه H از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم فوتبال چلسی میزبان یوونتوس خواهد بود.

گرچه یوونتوس در این فصل از رقابت‌های سری آ با ۲۱ امتیاز از ۱۳ بازی در رتبه ششم جدول رده بندی جای گرفته است، اما بیانکونری‌ها در لیگ قهرمانان اروپا هر ۴ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و با ۱۲ امتیاز بالاتر از چلسی در صدر جدول قرار دارند و صعود خود را به مرحله حذفی مسجل کرده اند.

چلسی با ۹ امتیاز از ۴ بازی در رتبه دوم قرار گرفته است؛ تنها شکست این تیم در این بازی‌ها برابر یووه رقم خورد. یوونتوس در دیدار رفت در تورین موفق شد چلسی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و حالا شاگردان توماس توخل به دنبال جبران آن شکست خواهند بود. آبی‌های لندن در لیگ برتر انگلیس با ۲۹ امتیاز صدرنشین هستند.

نکات آماری

  • چلسی پس از شکست یوونتوس در اولین دیدار دو تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۹ در چهار بازی بعدی خود برابر این تیم در رقابت‌های اروپایی نتوانست به پیروزی برسد و دو تساوی و دو شکست داشته است.
  • یوونتوس که دو دیدار اخیر خود برابر چلسی را در رقابت‌های اروپایی با پیروزی پشت سر گذاشته است (سال ۲۰۱۲ و امسال) می‌تواند اولین تیمی باشد که برابر چلسی در لیگ قهرمانان اروپا به سه پیروزی پیاپی دست پیدا می‌کند.
  • چلسی در ۱۰ بازی برابر حریفان ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک بار به پیروزی دست یافته، ۶ بار شکست خورده و ۳ بار به تساوی دست یافته است. آبی‌های لندن در این ۱۰ بازی نتوانسته اند دروازه خود را بسته نگه دارند و ۲۱ گل دریافت کرده اند.
  • یوونتوس در سه بازی خارج از خانه برابر حریفان انگلیسی پیروز شده است. سال ۲۰۱۵ منچسترسیتی را برد و سال ۲۰۱۸ تاتنهام و منچستر یونایتد را از پیش رو برداشت. اگر آن‌ها در این بازی به پیروزی برسند، اولین تیمی خواهند بود که در چهار بازی پیاپی در خانه رقبای انگلیسی پیروز شده است.
  • یوونتوس پنج بازی آخر خود در لیگ قهرمانان را با پیروزی پشت سر گذاشته است و اگر در این بازی هم به پیروزی برسد با ۶ پیروزی پیاپی رکورد جدیدی در تاریخ خود رقم خواهد زد.

بارسلونا - بنفیکا

در یکی دیگر از بازی‌های هم زمان از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان بنفیکا لیسبون پرتغال خواهد بود.

بارسلونا در هر دو رقابت های داخلی و قاره‌ای نتایج ضعیفی کسب کرده است و در شرایطی متفاوت با بازی رفت به مصاف بنفیکا می‌رود.

بنفیکا در دیدار رفت در لیسبون، بارسلونا را ۳ بر صفر شکست داد؛ اما در دیدار امشب آبی و اناری‌ها به جای رونالد کومان هلندی، ژاوی هرناندز را روی نیمکت خواهند داشت. ژاوی کار خود را در لالیگا با پیروزی برابر اسپانیول آغاز کرد.

بارسا در لالیگا با ۲۰ امتیاز در رتبه ششم قرار دارد و در گروه پنجم لیگ قهرمانان با ۶ امتیاز از ۴ بازی دوم است. بنفیکا با چهار امتیاز در رتبه سوم گروه جای دارد.

نکات آماری

  • بارسلونا فقط یکی از پنج بازی خود برابر بنفیکا را در لیگ قهرمانان واگذار کرده، ۲ بار پیروز شده و ۲ بار به تساوی دست پیدا کرده است.
  • بنفیکا در سه بازی خارج از خانه برابر بارسلونا هرگز به پیروزی دست پیدا نکرده، یک تساوی و ۲ شکست داشته است.
  • بارسلونا در دو بازی اول خود برابر بایرن مونیخ و بنفیکا شکست خورد؛ اما پس از آن در دو بازی برابر دینامو کیف به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کرد.
  • بنفیکا که در دو بازی اول خود در این فصل کلین شیت کرده بود، در دو بازی برابر بایرن مونیخ ۹ گل دریافت کرد.

مالمو- زنیت

در یکی دیگر از بازی‌های هم زمان از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، تیم فوتبال مالموی سوئد میزبان زنیت سن پترزبورگ خواهد بود. سردار آزمون، مهاجم تیم ملی کشورمان در زنیت حضور دارد.

زنیت در حال حاضر با ۳ امتیاز از ۴ بازی تیم سوم گروه است و مالمو بدون امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.

زنیت در دیدار رفت با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی دست یافت که تنها پیروزی این تیم در ۱۱ مسابقه اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

در دیدار زنیت برابر یوونتوس که با شکست ۴ بر ۲ تیم روسی به پایان رسید، سردار آزمون موفق شد دروازه این تیم را باز کند و برترین گلزن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا، لقب دارد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما