شناسهٔ خبر: 50950867 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز پایش مصرف گاز ادارات و مشترکان خانگی از امروز

مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان گفت:پایش مصرف گاز ادارات و کنتور مشترکان خانگی با هدف شناسایی مشترکان پر مصرف از امروز در استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی طالبی مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان گفت: گروه‌های پایش شرکت گاز برای سنجش میزان ادارات و افراد پر مصرف شروع به کار کرده اند و همچنین  ماموران خواندن کنتور میزان مصرف مشترکان خانگی را با ظرفیت کنتور‌ها مطابقت می‌دهند.

او افزود:درصورت بالا بودن مصرف ادارات در مرحله اول به مشترکان اخطار داده می‌شود و در صورت تکرار میزان مصرف بیش از ظرفیت کنتور بر اساس قیمت آزاد محاسبه خواهد شد و طبق قانون می‌توانیم گاز مشترکان پر مصرف را قطع کنیم.

علی طالبی افزود: الگوی مصرف خانگی گاز دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد دمای آسایش در نظر گرفته شده است که اگر مصرف مشترکان کمتر از ۲۰۰ متر مکعب باشد رایگان است.

او گفت:در صورتی که مصرف مشترکان ۱۰ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال باشد ۱۵ درصد تخفیف می‌گیرند و در صورت مصرف بالاتر از ۱۵ درصد در مقایسه با پارسال قیمت به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

طالبی مصرف گاز استان را ۱۲ میلیون ۷۰۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: از هفته گذشته با سرد شدن دمای هوا مصرف همچنان بالاست و درصورت یخبندان پیش بینی می‌شود این مقدار در اوج بار به ۱۵ میلیون مترمکعب هم برسد و این وضعیت مصرف، نامطلوب است.

او گفت:در اوج مصرف سیاست ما پایداری گاز خانگی و تجاری بوده و باید گاز واحد‌های صنعتی گروه A، مراکز نظامی، امنیتی و بیمارستان‌ها و ... را حفظ کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما