شناسهٔ خبر: 50942032 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بغداد بونجاح، گزینه غافلگیر کننده ژاوی برای خط حمله بارسلونا

صاحب‌خبر -
بغداد بونجاح، گزینه غافلگیر کننده ژاوی برای خط حمله بارسلونا
خبرگزاری آریا- بغداد بونجاح قبلا زیر نظر ژاوی درخشیده و حالا سرمربی بارسلونا می خواهد در نیوکمپ با وی همکاری داشته باشد. 
به گزارش آریا، بارسلونا در خط حمله نه از لحاظ کیفی شرایط خوبی دارد و نه از لحاظ کمی. مارتین بریتویت، سرخیو آگوئرو، عثمان دمبله و آنسو فاتی در اکثر بازی های فصل غایب بوده اند و بار خط حمله روی دوش ممفیس دیپای و چند نوجوان افتاده است. با این اوصاف عجیب نیست که ژاوی به دنبال جذب مهاجم جدید باشد، پیش از این آرتور کابرال، آقای گل سوپرلیگ سوئیس توسط دکو به بارسلونا پیشنهاد شد اما به نظر می رسد که خود ژاوی در پی جذب مهاجمی است که پیش از این با او کار کرده؛ بنا به ادعای دیاریو اسپورت، ژاوی در پنجره نقل و انتقالات زمستان 2022 به دنبال جذب بغداد بونجاح، مهاجم 29 ساله السد قطر است. 
بغداد بونجاح یکی از شناخته شده ترین مهاجمان غیر اروپایی برای فوتبال دوستان ایرانی است. مهاجم الجزایری که سال های اوج فوتبالش را در تیم السد قطر گذرانده بارها برابر تیم های ایرانی به میدان رفته و مقابل استقلال و پرسپولیس سابقه گلزنی هم دارد. بونجاح در السد آمار عالی 159 گل و 44 پاس گل طی 153 بازی (آمار ترنسفرمارکت) را از خودش بر جای گذاشته و نیمی از این بازی ها را تحت هدایت ژاوی به میدان رفته است. 
آمار بونجاح زیر نظر ژاوی 62 گل و 25 پاس گل طی 75 مسابقه بوده که باز هم قابل توجه است. به تمام این ها عناوین آقای گلی در لیگ ستارگان قطر، جام باشگاه های جهان و لیگ قهرمانان آسیا را هم اضافه کنید. بونجاح در رده ملی هم درخشان بوده و 22 گل (طی 50 بازی) برای جنگجویان صحرا به ثمر رسانده است. او در جریان قهرمانی الجزایر در جام ملت های آفریفا 2019 نیز عضوی ثابت از ترکیب تیم جمال بلماضی بود.
نشریه معتبر و اسپانیایی اسپورت با انتشار گزارشی مدعی شد آبی اناری پوشان که در این فصل با بحران آسیب دیدگی در خط حمله از جمله مصدومیت هایی طولانی مدت برای مارتین بریتویت و سرخیو آگوئرومواجه شدند، در پنجره نقل و انتقالات ژانویه به دنبال تقویت بخش هجومی ترکیب خود باشد و نام بازیکنانی چون کریم آدیمی، فوروارد ردبول سالزبورگ و پیر امریک اوبامیانگ، کاپیتان آرسنال هر دو به عنوان اهداف احتمالی این باشگاه ذکر شده اند.
اما به نظر می رسد نام بغداد بونجاح، مهاجم گلزن تیم السد نیز در لیست خرید بارسلونا قرار گرفته است. نشریه اسپورت مدعی شده ژاوی به همکاری مجدد با بغداد بونجاح فوروارد الجزایری اش در السد که عملکردی درخشان در قطر داشته فکر می کند. ملی پوش الجزایری تیم السد در 153 بازی برای تیم قطری موفق شده 159 گل به ثمر برساند و 44 پاس گل نیز به نام خودش ثبت کند. همچنین بونجاح در 49 بازی برای الجزایر 22 بار توپ را وارد دروازه حریفان کرده است.
قرارداد بونجاح که در فصل گذشته لیگ ستارگان قطر با به ثمر رساندن21 گل صاحب کفش طلا شد، با تیم سابق ژاوی در سال 2024 به پایان می رسد. این در حالیست که بارسلونا در پروسه توافق با السد در مورد ژاوی نیز کار راحتی نداشت و حالا ممکن است این روند در فصل زمستان نیز تکرار شود.
 حضور ژاوی روی نیمکت بارسلونا اثر قابل توجهی روی هواداران این تیم داشته و آنها به وضوح امیدوار به تغییر شرایط با حضور اسطوره این باشگاه در رختکن هستند. 74418 هوادار در اولین بازی او به عنوان سرمربی مقابل اسپانیول در استادیوم نوکمپ حاضر شدند که این دومین بازی پرتماشاگر خانگی فصل بارسلونا پس از ال کلاسیکو بود.
در آن دیدار 86422 نفر برای تماشای مسابقه برابر رئال مادرید به استادیوم نوکمپ آمدند و دیشب و با حضور ژاوی، آماری نزدیک به ال کلاسیکو ثبت شد. اما جالب اینجاست در آخرین بازی خانگی بارسا مقابل آلاوس با حضور تنها 37378 نفر برگزار شد که جمعیت دیشب تقریبا دو برابر آن دیدار بود. اما فراتر از تعداد هواداران، نگرش و رویکرد آنها در جریان مسابقه مقابل اسپانیول نیز جالب و قابل توجه بود. البته در طول فصل نیز هواداران بارسلونا صبور بوده و از تیم حمایت می کردند، اما این بار هیجان، امید و عزم بزرگی بین آنها برای کسب پیروزی وجود داشت و این روند باعث شد همه چیز برای ژاوی هرناندز در اولین مسابقه خوب پیش برود.
اما نقطه عطف این دیدار در همان دقایق ابتدایی رقم خورد. در دقیقه ششم بود که فریادهای متوالی "ژاوی، ژاوی" از روی سکوهای استادیوم نوکمپ شنیده شد و هواداران اینگونه از سرمربی جدید تیم مورد علاقه خود استقبال کردند. معمولا طرفداران هر تیمی در مورد اسطوره‌های محبوب صبر و تحمل بیشتری دارند و با توجه به اینکه بی تردید ژاوی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بارسلونا محسوب می شود، احتمالا این قاعده در مورد او نیز اجرا خواهد شد.

نظر شما