شناسهٔ خبر: 50907670 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

«ورود ممنوع» به مسابقه کتابخوانی «پویا»

دهمین دوره پویش کتاب‌خوانی پویا، ویژه کودکان، با کتابی از انتشارات علمی فرهنگی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دهمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «پویا» با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه، شبکه پویا، شبکه نهال و انتشارات علمی فرهنگی، از ابتدای آذرماه۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

این مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی ویژه کودکان بوده و در دهمین دوره، به سراغ کتاب «ورود ممنوع» رفته است. این کتاب نوشته سولماز خواجه‌وند و با تصویرسازی غزاله بیگدلو است که از میانِ مجموعه بیست‌جلدیِ «خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه!» انتخاب شده است.

«یک روز سرد زمستانی، وقتی اهالی باغچه تو چرت زمستانی بودند و حوصله‌شون حسابی سر رفته بود، خانم آفتابگردان ایستاد وسط باغچه. برگ‌هایش را شیپور کرد، گذاشت جلوی دهانش و گفت:
آقایان، خانم‌ها، گیاهان عزیز! توجه توجه! آیا از خواب زمستانی رنج می‌برید؟ آیا حوصله‌تان سر رفته؟ آیا روز‌های سرد و کوتاه زمستان به‌سختی می‌گذرد؟ آیا دنبال راهی برای گذران بقیه زمستان می‌گردید؟ مژده، مژده! سینما باغچه افتتاح شد!»

داستان‌های این مجموعه، با محوریت شخصیت‌های تربچه و پیازچه پیش می‌رود و تلاش دارد موضوعاتی مانند مسئولیت‌پذیری، شناخت توانایی‌ها، درک شباهت‌ها و تفاوت‌ها، رعایت قوانین و تلاش برای رسیدن به هدف را با زبان کودکانه و در قالب داستان بیان کند.

مجموعه داستان‌های «خونه‌ات کجاست؟ تو باغچه!» که با محوریت، رعایت قوانین، تلاش برای رسیدن به هدف، و مقابله با ترس تدوین شده است، بیست عنوان دارد که «ورود ممنوع» یکی از عناوین آن است.

نظر شما