شناسهٔ خبر: 50895991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

گزارش اخبار تقریبی در هفته‌ای که گذشت:

پذیرش وحدت از سوی علمای مذاهب اسلامی یک نقطه طلایی در تاریخ اسلام است/استفاده از عقلانیت مشارکتی برای تدوین آینده افغانستان اجتناب ناپذیر است

مهم‌ترین عناوین خبری با رویکرد تقریبی در هفته‌ای که گذشت با محوریت پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری، برگزاری سی و ششمین نشست تحلیلی – تخصصی خبرگزاری تقریب، مصاحبه و گفت‌وگو با علمای جهان اسلام، معرفی مساجد جهان و... منتشر شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اخبار تقریبی این خبرگزاری در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

*پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ محسن مجتهدی شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
 


* دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در وبینار علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان:تسلط بر افغانستانی‌ها با دیکتاتوری، ظلم و زور ممکن نیست/ استفاده از عقلانیت مشارکتی برای تدوین آینده افغانستان اجتناب ناپذیر است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: افغانستانی ها ملت غیور و پا به رکاب و حاضر در صحنه هستند و این ملت همچنان در صحنه خواهند بود تا حق و حقوق شان را استیفا کنند.


*در سی و ششمین نشست تحلیلی – تخصصی خبرگزاری تقریب مطرح شد:یکی از آسیبهای وحدت نگاه های جزیره ای و متفرق است/ در حوزه وحدت و تقریب نیاز به سیاستگذاری واحد در سطح کلان داریم

معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: اگر نظرات مقام معظم رهبری که فرمودند بدون همکاری شیعه و سنی تمدن اسلامی محقق نمی شود گفتمان سازی و در سطح کلان سیاست گذاری شود، آسیبهای حوزه وحدت کمتر خواهد شد.
 

 
*واعظ موسوی در گفتگو با تقریب:پذیرش وحدت از سوی علمای مذاهب اسلامی یک نقطه طلایی در تاریخ اسلام است

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم، بیان کرد: وجود اختلافات جزیی در تاریخ ولادت پیامبر اسلام خود بهانه ای برای دشمنان اسلام بود که اختلاف در میان فرق اسلامی ایجاد کنند، اما معمار کبیر انقلاب با تدبیری که اندیشیدند این تهدید را به یک فرصت مغتنم تبدیل کردند.


 

*موسوی تبریزی در گفتگو با تقریب تاکید کرد:امت واحده اسلامی؛ اصل اساسی در اسلام/ اختلاف و نزاع؛ آفت جهان اسلام

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: اکنون اکثر مسلمانان، از اهل تسنن وشیعه به این اصل مهم الهی که همه از خداییم و ادیان دیگر نیز از خدا هستند رسیده اند و جنگ ، اختلاف و نزاع سودی نداشته و نخواهد داشت.


*ماموستا مرادی در گفتگو با تقریب مطرح کرد:تحقق وحدت در جهان اسلام زمینه ساز صلح و آرامش برای مسلمین است/مسجد؛ یکی از ارکان اصلی وحدت اسلامی

ماموستا عبدالرحمن مرادی گفت: کشورهای اسلامی باید به دور از هرگونه نگاه های تنگ نظرانه به سمت وحدت و انسجام که سفارش قرآن کریم و رسول اکرم (ص)است، حرکت کنند و بی شک محقق شدن این مهم، آرامش و صلح را برای مسلمین جهان به ارمغان خواهد آورد.


*علم الهدی در گفتگو با تقریب:نباید اختلافی میان امت واحده اسلامی باشد/شیطان اسباب تفرقه را بوجود می آورد

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر میان مسلمین اختلافاتی بعد از پیامبر اسلام می باشد در قبول پیامبر اختلاف نیست، این عقیده در زمان خود پیغمبر مورد بحث قرار گرفته بوده است.


*عضو جامعه مدرسین در گفتگو با تقریب:مذاهب اسلامی باید بر محور قرآن کریم واهل بیت(ع) باشند/جهان اسلام به افراط و تفریط مبتلا است

عضو جامعه مدرسین و استاد برجسته حوزه علمیه قم، بیان کرد: منافع مادی دشمنان اسلام ایجاب می کند که این امت واحد را به جدایی کشانده و فاصله میان آنان ایجاد کنند؛ در نتیجه با ایجاد اختلافات، نقشه های خود را پیش برده و امت اسلامی را به استضعاف کشانده و از منابع مادی آنان استفاده می کنند.


*ماموستا اسامه مرادی در گفتگو با تقریب عنوان کرد:وحدت مسلمین با هیچ چیز دیگری قابل معامله و مذاکره نیست/شخصیت فراجناحی و فراملی امام راحل(ره)

امام جمعه مسجد دولت آباد کرمانشاه گفت: موضوع وحدت در جهان اسلام با هیچ مسئله دیگری قابل معامله و مذاکره نیست، زیرا تحقق اسلام واقعی تنها با وجود وجود معنا پیدا می‌کند.


*معرفی کتاب تقریبی-108|کتاب «الأنوار الباهرة»

در اين کتاب کوشيده شده با واقع بينی و شجاعتی مثال زدنی، فضائل و حقانيت اهل بيت(ع) تبيين شود.


*آشنایی با مساجد جهان-64|«مسجد شاه عباس»

مسجد شاه عباس یکی از مشهورترین بناهای معماری نه تنها در شهر گنجه ، بلکه در سراسر آذربایجان محسوب می شود.


انتهای پیام/

نظر شما