شناسهٔ خبر: 50890594 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری: مشکل آب این استان بسیار بسیار بیشتر از استان اصفهان است

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مشکل آب این استان بسیار بسیار بیشتر از استان اصفهان است، گفت: تمامی مصوبات شورای عالی آب در این استان اجرایی شده و مشکل اصلی کم‌آبی است.

صاحب‌خبر -

اقبال عباسی ۲۸ آبان‌ماه در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود و تجمع مردم استان اصفهان برای جاری شدن زاینده‌رود، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی آب، سد زاینده‌رود بالای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد، از این میزان چهارمحال و بختیاری تنها مجوز برداشت ۲۳۷ میلیون مترمکعب از این آب را دارد، اما امسال این استان کمتر از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب برداشت کرده و مابقی آب سد برای مصارف استان اصفهان رها شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مشکلات فعلی به‌علت کم‌آبی است، در حال حاضر در این استان بالای ۲۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و آب چند شهرک صنعتی نیز از طریق تانکر تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل آب چهارمحال و بختیاری بسیار بسیار بیشتر از استان اصفهان است، گفت: ولی مردم برای مطالبشان به کف خیابان و کف رودخانه نمی‌آیند، تمامی مصوبات شورای عالی آب در این استان اجرایی شده و مشکل اصلی کم‌آبی است.

عباسی بیان کرد: معاون اول رئیس‌جمهور دستور دادند وزرای مرتبط برای حل مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود تصمیم بگیرند، امیدواریم برای حل مشکلات یک تصمیم گرفته شود.

نظر شما