شناسهٔ خبر: 50878163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاخ سفید:

رویکرد آمریکا نسبت به برجام تغییر نکرده است

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی اعلام کرد رویکرد آمریکا نسبت به توافق هسته‌ای ایران تغییر نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در اظهارات امروز (پنج‌شنبه) خود اعلام کرد که رویکرد آمریکا به توافق هسته‌ای کشورمان بدون تغییر و همانند گذشته مانده است.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «دولت آمریکا رویکرد خود در قبال تحریم‌ها علیه ایران را تغییر نداده است.»

این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی مطرح می‌شود که امشب وزارت خزانه‌داری آمریکا با ادعای آن‌که ۷ فرد و نهاد مرتبط با ایران در تلاش برای تأثیرگذاری و نفوذ در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا بودند، آن‌ها را تحریم کرد. براساس بیانیه این نهاد آمریکایی ۶ فرد و ۱ شرکت متعلق به ایران تحریم شده‌اند.

«والی آدیمو» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز مدعی شد: «خزانه‌داری به مقابله با تلاش برای تضعیف یکپارچگی ما در زمینه انتخابات ادامه خواهد داد. اقدام امروز نمودی از تعهد ما به مبارزه با چنین عواملی است که ازسوی دولت‌هایی حمایت می‌شوند.»

از طرفی، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی و سکوت کشورهای اروپایی به خروج یک‌جانبه آمریکا و سپس تحریم‌های غیرانسانی این کشور علیه ایران، مدعی شد گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران به شدت نگران‌کننده است و از شورای حکام این نهاد خواست که پیامی محکم به ایران بفرستند.

شب گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید ازسوی «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، درباره راستی‌آزمایی اجرای برجام، اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران افزایش یافته است.

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، به تازگی، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما