شناسهٔ خبر: 50871299 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تلاش برای رفع مشکلات پردیس سینمایی باغ کتاب

مژگان انصاری

سرپرست اداره کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تلاش برای بازگشایی پردیس سینمایی باغ کتاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پویش "قرار خدمت" این بار در منطقه ۳ برگزار شد و محمد حسن جعفرزاده گفت: رویکرد فرهنگی شهرداری این است که تمام مناطق تهران، مبتنی بر ظرفیت‌های محلی، یک هویت را به خود اختصاص دهند.


وی با تاکید بر اینکه با شکل گیری هویت، جریان سازی براساس رقابتی بین نهادهای ذی ربط شکل می‌گیرد، ادامه داد: بی شک با هویت بخشی مبتنی بر ظرفیت محلات زمینه پیشرفت مناطق از منظر هویت فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌شود.


جعفرزاده با اشاره به اینکه هویت شاخص منطقه ۱۴ "دارالمومنین" بودن این منطقه و هویت منطقه ۱۶ نیز  "دیار نشاط و سلامت" است، بیان کرد: بی شک از دلایل انتخاب این هویت های شاخص، بالا بودن ظرفیت‌های این مناطق از ابعاد مختلف است به طور مثال منطقه ۱۶ به دلیل بالا بودن ظرفیت های ورزشی و سرانه‌ی امکانات ورزشی و وجود پیشکسوتان و قهرمانان به نام، منطقه ای ورزشی در تهران شناخته می شود.


سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در بازدید از زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی منطقه ۳ تهران گفت: این منطقه از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و بین الملل برخوردار است، به طوریکه با هویت شاخص فرهنگ ملل شناخته می شود. استقرار موزه دفاع مقدس، خانه شاعران معاصر، باغ کتاب، انتشارات مختلف، موزه شهید بهشتی، امام‌زاده‌ها، سازمان صدا و سیما و ساختمان مرکزی رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها در کنار فرهنگسرای رسانه و همچنین سکونت تعداد بی شماری از هنرمندان و اساتید حوزه فرهنگ همچون استاد علی نصیریان، داریوش فرهنگ و حسین پاکدل در این بخش از کلانشهر تهران، هویت فرهنگی شاخصی به منطقه ۳ پایتخت بخشیده است.


به گفته وی، در کنار بستر فرهنگی، حضور بیش از ۵۰ سفارتخانه، دبیرخانه جایزه المصطفی، نمایندگی یونسکو و یونیسف در منطقه ۳ نیز سبب شده تا این نقطه از تهران هویت بین المللی  به خود اختصاص دهد که این مهم می تواند  فرصتی مغتنم برای بهره برداری حداکثری از هویت فرهنگی و بین المللی منطقه ۳ را فراهم کند.

جعفرزاده با یادآوری اینکه در راستای تحقق شعار "تهران الگوی شهری جهان اسلام" در نظر داریم برای رسیدن به این جایگاه و تبادل فرهنگی در حوزه بین الملل، از تمام زیرساخت ها و بدنه فرهنگی و بین المللی منطقه ۳ بهره برداری کنیم، افزود: برنامه ریزی کرده ایم تا در جهت ایجاد تبادل فرهنگی با جهان اسلام و دیگر کشورها، منطقه ۳ به عنوان مجری دیپلماسی فرهنگی ما در شهر تهران، شناخته شود.


سرپرست اداره کل فرهنگی شهر تهران در بخش دیگری از چهارمین مراسم "قرار خدمت" به جایگاه ویژه کتاب در هویت فرهنگی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور باغ کتاب در منطقه ۳ سبب شده که هویت و اصالتی که جایگاه کتاب به فرهنگ اسلامی می‌بخشد، به صورت عمیق و صحیح به جامعه انتقال یابد و این مکان فرهنگی در راستای تبادل فرهنگی با جهان تاثیر گذار باشد.


جعفرزاده با تاکید بر اینکه امروز نیاز است در حوزه فرهنگی و بین الملل، جذب توریست فرهنگی در منطقه سه با همکاری با سفارتخانه‌های این منطقه شکل اجرایی به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: باغ کتاب به تنهایی می‌تواند بستر فرهنگی با هویت ایرانی اسلامی را به نحوی هوایت کند که انتقال مفاهیم در کامل‌ترین و عمیق‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد. ضمن آنکه این مجموعه در حوزه کتاب و کتاب‌ خوانی نیز می‌تواند پررنگ‌ترین نقش را به عنوان نمونه‌ شاخص در الگوی جهان اسلام و زیست اجتماعی و اسلامی شهر تهران، ایفا کند.


سرپرست اداره کل فرهنگی شهر تهران با ابراز تأسف از اینکه پاندومی کرونا سبب شد فعالیت‌ سینماها تعطیل و خالی از مخاطب شوند، تصریح کرد: مشکلات مالی پیمانکار در کنار تعطیلی سینماها نیز باعث شد در روند تحویل پردیس سینمایی باغ کتاب مشکلاتی بروز دهد. از همین رو با بررسی تمام مسائل، پیگیری های لازم برای بازگشایی پردیس سینمایی باغ کتاب در کمترین زمان ممکن به منظور استفاده‌ شهروندان در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظر شما