شناسهٔ خبر: 50870560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گزارشی از سفر رئیس جمهور به زنجان / ماموریت رییس جمهوری به‌ وزیر صمت و استاندار زنجان

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهور ایران اسلامی در دهمین سفر استانی وارد فرودگاه شهر زنجان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.

به گزارش شفقنا، رئیس‌جمهور در بدو ورود به زنجان گفت: باید از ظرفیت نیروی انسانی جوان در استان زنجان در راستای توسعه و پیشرفت این منطقه بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (۲۷ آبان‌ماه) در بدو ورود به زنجان در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه سفر ما کمی با تاخیر انجام شد، ولی خوشحالیم که در شهر شور و شعور حسینی حضور داریم و امیدواریم بتوانیم در این سفر با اتخاذ تصمیماتی، شرایط را برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه شهر زنجان خاستگاه علما، حکما، دانشمندان و سرداران رشید و نامداری است که نام‌شان در جهان اسلام ماندگار است و می‌درخشد، افزود: استان زنجان ظرفیت بسیاری در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی داشته و دارای معادن خوبی در کنار ظرفیت نیروی انسانی جوان است؛ به همین خاطر با این ظرفیت معتقدیم باید کارهای بسیاری در منطقه انجام شود؛ البته در گذشته کارهایی انجام شده ولی نسبت به کارهایی که باید انجام می‌شد، فاصله داریم.

رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بخشی از کمبودها و مشکلاتی که بررسی شده است، در داخل استان و با حضور مسئولان تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: تعدادی از موارد نیز جزو مصوبات سفر خواهد بود و ساز و کاری برای پیشگیری مصوبات سفر تا حصول نتیجه فراهم کرده‌ایم.

رئیسی ضمن عذرخواهی از مردم زنجان بابت فراهم نبودن امکان اجتماع و ملاقات با آن‌ها و نیز حضور در شهرستان‌های مختلف به علت شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: همه ساله توفیق حضور در اجتماع بزرگ مردمی در ایام محرم در استان زنجان را داشتم، ولی امسال به خاطر شرایط کرونایی این توفیق حاصل نشد. امیدواریم آنچه خواست مردم است دنبال شود و در عمل مردم نیز شاهد آن باشند.

 

ماموریت رییس جمهوری به‌ وزیر صمت و استاندار زنجان؛ مشکل کارخانه سرجین بافت زنجان در کمتر از یک ماه حل شود

رییس جمهوری با حضور در محل کارخانه سرجین بافت زنجان برای رفع مشکل این واحد نساجی در کمتر از یک ماه به وزیر صمت و استاندار زنجان ماموریت داد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در سفر به استان زنجان با حضور در کارخانه سرجین بافت گفت: روند کار این شرکت سالهای گذشته بسیار عادی بود که با تحریم های ظالمانه اعمال شده، به مشکلات ناخواسته ای برخورد که باید مسایل آن در کمترین زمان ممکن حل شود و به چرخه تولید بازگردد.

وی با بیان اینکه این کارخانه در مرحله اول یک هزار و ۵۰۰ نفر نیرو جذب خواهد کرد اظهار داشت: مسئولان استان نسبت به نبود هیچ سوء نظر و سوء جریانی در این کارخانه اتفاق نظر دارند و نباید نسبت به رفع مشکل آن تعلل شود.

رییسی تاکید کرد: با کمک دولت و مسئولان استانی مشکل این واحد تا حداکثر یک ماه آینده رفع شود.

واحد تولیدی سرجین بافت یکی از واحدهای نساجی بزرگ استان زنجان است.

رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی صبح امروز (پنجشنبه)۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۰، وارد زنجان شد.

 

بازدید رئیس جمهور از محل انباشت کیک روی زنجان

رئیس جمهور با تاکید بر استفاده بهینه از مجموعه معدنی و صنعتی دپوی کیک روی زنجان و برداشتن یک گام سریع برای حل مشکلات این واحد، اظهار داشت: باید استحصال مواد معدنی این پسماندها انجام شود و فواید این ثروت نصیب مردم زنجان شود، اما اگر این استحصال انجام نشود موجب خسارت به مردم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان زنجان از سایت دپوی کیک روی زنجان بازدید کرد و ضمن اشاره به اقدامات و پیگیری‌هایی که در زمان ریاست خود بر قوه قضائیه برای حل مشکل دپوی کیک روی انجام داده بود، گفت: منافع این پسماندها برای مردم است و به موجب حکم قانون به مردم زنجان واگذار شده است.
زنجان با تولید ۸۰ درصد شمش روی کشور، اولین و بزرگترین تولیدکننده شمش روی در خاورمیانه بوده و عمده محصول صادراتی استان شمش روی است.
روزانه ۲ هزار تُن پسماند روی در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان تولید می‌شود و این پسماندها بیش از ۱۵ سال بود که در محوطه شهرک، انبار می‌شد. ساماندهی پسماند های باطله آلوده شهرک روی در استان یک مطالبه بیست ساله بود که علاوه بر نگرانی و دغدغه‌هایی که به لحاظ آسیب‌ و خطرات مرتبط بر محیط زیست‌ و سلامت مردم داشت، موجب اختلاف بین دولت و بخش خصوصی در تملک این کیک‌ها شده بود. انتقال این مواد به خارج شهر و دفع اصولی و بهداشتی آن نیز مدت‌ها به عنوان مطالبه عمومی مردم این استان مطرح می‌شد تا اینکه در جریان سفر شهریور ماه سال ۱۳۹۸ رئیسی به عنوان رییس قوه قضاییه به استان زنجان این موضوع به صورت جدی مطرح و با دستور رییس وقت دستگاه قضا، تعیین تکلیف پسماند روی در دستور کار قرار گرفت.

 

رئیسی: مشکلات «روغن جهان» به سرعت بررسی شود

رئیس جمهور در بازدید از روغن نباتی جهانی بررسی و رفع مشکلات این مجموعه را مورد تاکید قرار داد

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه در گذشته نیز از مجموعه روغن نباتی جهانی بازدید کرده ام، افزود: مشکلات شرکت روغن نباتی جهانی با وجود پیگیری‌هایی که صورت گرفته برطرف نشده است.

وی استاندار زنجان و فاطمی امین وزیرصمت را مسئول پیگیری و رفع سریع مشکلات کارخانه کرد.

رئیسی با بیان اینکه مسئولان نباید فریب ظاهرسازی‌ها در روغن جهانی را بخورند، گفت: روغن نباتی جهانی مشکلات جدی دارد و از نظر حقوقی و نحوه واگذاری این شرکت دارای مشکلات زیادی است.

 

آیت‌الله رئیسی در جمع اهالی کوی فلسطین: امیدواریم مشکل بیکاری را کاهش دهیم

رئیس جمهور پیش از ظهر پنج‌شنبه در جریان سفر به استان زنجان، از منطقه مسکونی کوی فلسطین در حاشیه شهر زنجان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید گفت: خوشحال هستم که امروز در جمع مردم این منطقه از شهر زنجان، شهر شور و شعور حسینی هستم.
دکتر رئیسی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مردم و مسئولین استانی بیان داشت: با عنایت خداوند مشکلات این منطقه پیگیری و حل می شود.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه در این محله حدود ۱۲۰ خانواده ساکن هستند، از استاندار زنجان خواست برای جایگزینی ساکنین این محله در منطقه ای مناسب برنامه ریزی و اقدام شود.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکل بیکاری میان جوانان زنجانی، اظهار داشت: ما دغدغه رفع بیکاری را داریم و امیدواریم بتوانیم مشکل بیکاری را کاهش دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، تصریح کرد: ما نباید تحریم را مانع جدی فرض کنیم. دشمنان نمی‌خواهند کشور ما رشد کند، اما اتفاقا آنجایی که تحریم و تهدید داشتیم مانند صنایع دفاعی بیشتر رشد کردیم و معلوم می‌شود اگر بخواهیم می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

 

رئیسی: اصلاح اقتصادی با نظر نخبگان و اقناع مردم است

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان زنجان در دیدار با فرهیختگان این استان با ابراز خوشحالی از دیدار با نخبگان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش آموزان این استان، گفت: بنده برای شما جوانان ارزش زیادی قائل هستم و شما نیز ارتباط خود با دولت را حفظ کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه توجه به هنر در دانشگاه ها و مدارس مهم است، افزود: در پیام اخیر رهبر معظم انقلاب برای اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به هنر از موضوعات مهم بود. شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه اصلی فعالیت های هنری انقلاب است.

او گفت: ما از زنجان چهره های فرهیخته ای مانند شیخ اشراق داشتیم که چهره شان در جهان اسلام می‌درخشد.

رئیسی با اشاره به نقش بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی نخبگان و نیز معرفی آنها به مردم گفت: تاسیس این بنیاد از ابتکارات رهبری است که باید در این دولت آن را فعال تر کنیم.

او ضمن تاکید بر ظرفیت های استان زنجان گفت: اقتصاد دیجیتال و مجازی می‌تواند در این استان فعال شود. دانشگاه باید در کنار صنعت، کشاورزی و معدن باشد. این نمی شود که دانشگاه از صنعت فاصله داشته باشد. بازار باید علمی فعالیت کند و نظام اقتصادی کشور هم باید علمی باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: عملکرد دولت سیزدهم تحول محور و بر اساس عدالت بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب است.

او با تاکید بر لزوم حل مشکلات با روحیه انقلابی گفت: ما باید نظام اقتصادی کشور را اصلاح کنیم و این اصلاح حتما با نظر نخبگان و اقناع مردم است، دولت در این زمینه شوک اقتصادی وارد نخواهد کرد و در اجرای تصمیمات و جراحی های اقتصادی مردم را غافلگیر نمی‌کنیم.

رئیسی در پاسخ به درخواست تعدادی از قهرمانان ملی در رشته های مختلف برای رفع مشکل استخدام و مسکن آنان گفت: توجه به مسکن و استخدام قهرمانان خارج از عدالت نیست زیرا آنها روی سکوها نام و پرچم ایران را به اهتزاز در آوردند.

او همچنین تاکید کرد: مسکن یکی از نیازهای اساسی کشور است و اگر ساخت مسکن رونق نگیرد، عقب افتادگی زیادی ایجاد خواهد شد.

بازدید رئیس جمهور از محله حاشیه ای زنجان

 

نظر شما