شناسهٔ خبر: 50843221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باند کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی در خرم‌آباد شناسایی شد

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده انتظامی لرستان گفت: اعضای باند سابقه‌داری که تحت پوشش مامور ادارات دولتی ۱۰ میلیارد تومان از شهروندان استان‌های مختلف کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و در خرم‌آباد دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار یحیی الهی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در پی مراجعه جمعی از شهروندان به پلیس آگاهی لرستان و ۹ استان دیگر، مبنی بر اینکه با افرادی که خود را مامور ادارات دولتی (لشگری و کشوری) معرفی کرده آشنا شده و با وعده تهیه وام قرض الحسنه با درصد پائین مبالغی به این باند پرداخت کرده اند، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مال باختگان با گذشت زمان که وامی دریافت نکرده اند متوجه موضوع کلاهبرداری می شوند که این مساله در پی شکایت آنها، با تشکیل تیمی ویژه در دستور کار کارآگان پلیس آگاهی لرستان قرار گرفت.

وی گفت: با بررسی حساب های بانکی اعلامی از سوی مال باختگان و بهره گیری از شیوه های نوین در پیگیری پرونده ها، ماموران موفق شدند سه نفر اعضای این باند را شناسایی و با اخذ مجوز از مراجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را در سطح شهر خرم‌آباد دستگیر کنند.

سردار الهی ادامه داد: متهمان تاکنون به ۱۶ فقره کلاهبرداری و اخاذی در ۹ استان کشور اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری اسناد و مدارک جعلی، شامل انواع کارت شناسایی،لباس و تجهیزات نظامی کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در روند تحقیقات تکمیلی از متهمان، ۱۶ مالباخته شناسایی شد گفت: از این افراد که دارای سوابق متعدد کیفری و تحت تعقیب قضائی هستند، تاکنون ۱۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کشف شده است.

سردار الهی ضمن هشدار به افراد کلاهبردار به شهروندان توصیه کرد فریب افراد سودجو و فرصت طلب را نخورند و در صورت برخورد با اینگونه افراد پلیس را هر چه سریعتر در جریان قرار دهند.

نظر شما