شناسهٔ خبر: 50837300 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمایت کاربران عرب از دروازه بان فوتبال زنان ایران؛ اگر ایرانی نبود کل جهان کنار او می ایستاد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رای الیوم نوشت: فعالان شبکه های اجتماعی از دروازبان تیم ملی فوتبال بانوان ایران پس از اقدامات اخیر اردنی ها و اتهاماتی که فدراسیون فوتبال این کشور به او زد، تمجید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، در همین راستا هشتگی تحت عنوان «زهره کودایی» در صدر شبکه های اجتماعی قرار گرفت و فعالان به دفاع از از او پرداختند و اقدام فدراسیون فوتبال اردن را محکوم کردند.

یکی از فعالان زن در توییتر نوشت: آنچه زهره کودایی در معرض ان قرار گرفت، خارج از توان انسانی است.

او از خانم کودایی و همه زنانی که روزانه تحت عناوین مختلف مورد قلدری، خشونت و آزار و اذیت قرار می گیرند، تمجید کرد.

«زینب عواضه» از دیگر کاربران عرب  نوشت: اگر او ایرانی نبود، قطعا سراسر جهان با او همبستگی می کرد و در کنار او می ایستاد.

وی پرسید که سازمان های بین المللی حقوق بشر کجایند که این قلدری نابخردانه را ببینند.

کاربر مذکور ادامه داد: او امروز نژادپرستی نفرت انگیزی را علیه جنسیت خود فاش کرد و این را می توان نشانه ای از سقوط  اخلاقی سکوت کنندگان به این موضوع دانست.

کاربر دیگری این بیت از متنبی(شاعر بزرگ عرب) را درباره این موضوع آورده است که در سوگ مادر سیف الدوله سرورده شده بود:

نه مونث بودن نام خورشید عیب است و نه مذکر بودن نام ماه، افتخار.

فدراسیون فوتبال اردن دو روز پیش علیه دروازبان تیم ملی فوتبال بانوان ایران شکایتی را تنظیم کرد و مدعی شد که جنسیت مرد دارد و AFC به این موضوع فورا  ورود کند.

بعد از درخواست فدراسیون اردن از AFC برای بررسی جنسیت دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران، در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ این اتهام اردنی‌ها را داد و گفت: زهره کودایی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران جنسیت زن دارد و شکایت اردنی‌ها رد است.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران از سری رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ – هند (شنبه ۳ مهرماه) در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند در ضربات پنالتی توانست با نتیجه ۴ بر ۲ اردن را شکست دهد و برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ صعود کند.

خبر را در رای الیوم ببینید

 

نظر شما