شناسهٔ خبر: 50808989 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهتمام سازمان‌های لشکری و کشوری به حمایت از ایثارگران

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست شورای هماهنگی سند راهبردی رزمندگان بر لزوم اهتمام سازمان‌های لشکری و کشوری به حمایت از جامعه ایثارگران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

لزوم اهتمام سازمان‌های لشکری و کشوری به حمایت از ایثارگرانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عصر امروز دوشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی سند راهبردی رزمندگان که با حضور فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح و تعدادی از وزرا برگزار شد، گفت: در تمامی دنیا اینگونه مرسوم است که اگر جنگ و درگیری اتفاق بیفتد و در پی آن آثار و صدمات انسانی وارد شود آن کشور یا دولت به‌طور طبیعی خود را موظف می‌داند از رزمندگان و افرادی که در راه دفاع از وطنشان مجاهدت کردند، حمایت کند.
وی با اشاره به اهمیت حمایت از جامعه ایثارگری کشور، گفت: در جمهوری اسلامی ایران نیز طبق دستورات دین مبین اسلام و رویه امامین انقلاب اسلامی این موضوع به‌طور کاملا جدی مطرح است و در کلام و تدابیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر این موضوع تاکید شده است؛ بحمدالله مجلس نیز قانون خوبی تصویب کرده و دولت نیز سندی را برای اجرای این قانون تصویب کرده است.
سرلشکر باقری تصریح کرد: هر کدام از دولت‌ها در دوره مسئولیتی بخش‌هایی از این سند را به مرحله اجرا درمی آورند و ما به سمت بهبود وضعیت رزمندگان به ویژه برای عزیزانی که معسر هستند، پیش می‌رویم و امیدواریم پس از گذشت ۳۴ سال از پایان جنگ تحمیلی افرادی که دچار گرفتاری هستند با تلاش مسئولان ذیربط مشکلات شان مرتفع شود.
وی گفت: در دولت‌های گذشته کار‌هایی صورت گرفته است؛ اما از دولت فعلی که رویکرد ویژه‌ای دارد، انتظار بیشتری وجود دارد که ان‌شاءالله با سرعت بیشتری در این رابطه حرکت کنند و همه ما باید تلاش کنیم تا در پی اقدامات صورت گرفته در راستای کمک به جامعه ایثارگران کشور اندوخته معنوی و اخروی برای خود و سازمان رقم بزنیم.
به منظور بررسی مسائل و مشکلات رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال فرزندان آنان سومین جلسه شورای هماهنگی با حضور ۸ نفر از وزراء مرتبط، فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از نمایندگان مجلس با حضور سرلشکر باقری رئیس شورا و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شد.
مصوبات جلسه شامل این موارد است:
۱- مقرر شد وزارت مسکن و شهرسازی، قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح طی یک اقدام جهادی مسکن ملی تعداد ۵۰۰۰۰ نفر از رزمندگان معسر فاقد مسکن را بر اساس قانون طرح جهش تولید مسکن اقدام نمایند.
۲- به استناد ماده ۵۰ قانون خدمات رسانی به ایثارگران مقرر شد وام ازدواج فرزندان رزمندگان بالای ۶ ماه سابقه جبهه با ارائه کارت ایثار ۲ برابر هماهنند فرزندان شهدا و جانبازان پرداخت گردد.
دستورالعمل اجرایی آن مشترکا توسط وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی حداکثر ظرف مدت ۳ ماه تهیه و ابلاغ گردد.
۳- طرح اشتغال تهیه شده توسط دبیرخانه سند راهبردی رزمندگان توسط وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی عملیاتی گردد و با استفاده از اعتبارات بند پ ماده ۸۹ برنامه ششم توسعه مصوب در بودجه سال ۱۴۰۰ از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی به صورت قرض الحسنه ۷ ساله پرداخت نماید.
۴- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به تهیه و پخش برنامه‌های تجلیل از رزمندگان و معرفی رزمندگان شاخص در طول دفاع مقدس و جبهه مقاومت به نسل جدید اقدام نماید.

نظر شما