شناسهٔ خبر: 50797890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه یابی نمایش «راز عروسک» به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

خبرگزاری صداوسیما

نمایش «راز عروسک» به بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: نمایش‌های پذیرفته شده در سه بخش تخت حوضی (بخش ویژه استاد علی نصیریان)، مرور ۱۴۰۰ (یادواره زنده یاد استاد سعدی افشار) و دانشجویی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی معرفی شدند که نمایش «راز عروسک» از گروه تئاتر آرام شهرکرد به کارگردانی ثریا امینیان در بخش مرور ۱۴۰۰ (یادواره زنده یاد استاد سعدی افشار) این جشنواره حضور دارد.


امین بسیم افزود: در نمایش راز عروسک که از داستان‌های ایرانی گرفته شده شاهد کشمکش چهار شخصیت " خراط "، " خیاط " "زرگر " و " غلندر " بر سر تصاحب عروسک قصه که نمادی از هوای نفس و نفس اماره می‌باشد، هستیم.


وی گفت: این نمایش در سال ۱۳۹۸ در حوزه هنری استان تولید شد و به مدت ۱۰ شب اجرای عموم داشت.


بسیم گفت: زهرا امیرخانی، آرمان براتی، نوید جعفرزاده، رضا حسین زاده، حمید حیدری، مینا حیدری، نادیا شاهرخ، پدرام محمودی و زهره نجفی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
وی افزود: از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به میلاد حیدری «خواننده»، احسان بسیم «هماهنگی و همخوان»، مرتضی علیاری «تنبک»، سارینا نادری «عود و تار» و رضا، ولی پور دهکردی سرپرست گروه اشاره کرد.
هیئت انتخاب آثار بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی متشکل از قطب‌الدین صادقی، امیر دژاکام، سیدوحید فخر موسوی، ابراهیم گله‌دارزاده و حسین جمالی پس از بررسی ۷۸ اثر رسیده به دبیرخانه این دوره از جشنواره، ۱۵ نمایش در بخش تخت حوضی، ۵ اثر در بخش مرور و ۳ اثر در بخش دانشجویی را برای اجرا در بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی معرفی کردند.
بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از ۱۴ آذر ماه سال جاری به دبیری داود فتحعلی بیگی در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما