شناسهٔ خبر: 50792402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حمله ائتلاف سعودی به الحدیده یمن

علی‌رغم ادعای برقراری آتش‌بس در یمن، ائتلاف سعودی بار دیگر در ساعات اولیه صبح امروز با حمله به الحدیده شماری کشته و زخمی باقی گذاشت. علی‌رغم ادعای برقراری آتش‌بس در یمن، ائتلاف سعودی بار دیگر در ساعات اولیه صبح امروز با حمله به الحدیده شماری کشته و زخمی باقی گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، ائتلاف سعودی بار دیگر با وجود برقراری آتش‌بس ادعایی، بامداد امروز، ۲۴ آبان یا حمله به غرب یمن شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت.

تجاوز ائتلاف سعودی به مناطق شرق حیس واقع در استان الحدیده در غرب یمن صورت گرفته و هنوز از شمار قربانیان آن گزارشی در دست نیست.
 ائتلاف سعودی به صورت روزانه روستاها و مناطق مرزی یمن را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای قرار می‌دهند که این حملات دست‌کم‌ ۱۵۵ بار نقض توافق آتش‌بس بوده است.
از سوی دیگر، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن از ارسال یادداشت اعتراضی به سازمان ملل در خصوص جنایت مزدوران ائتلاف سعودی در تیرباران ۱۰ اسیر یمنی خبر داد و گفت: جنایت اعدام ۱۰ زندانی توسط مزدوران ائتلاف سعودی دیروز شنبه انجام و پیکرهای این اسرا مثله شده و ویدئوهایی از آن منتشر شده که سند جنایت محسوب می‌شود.
المرتضی افزود: پنج تن از اسرای اعدامی از اهالی استان الحدیده، چهار نفر از اهالی استان حجه و یکی هم از استان المحویت هستند.
رئیس کمیته ملی امور اسرای یمنی گفت: ما اطلاعات دقیقی از مجرمان و آمران این جنایت و برخی از افرادی که این جنایت را انجام دادند در اختیار داریم و همه جزئیات مربوط به این جنایت را در پرونده‌ای ویژه ثبت می‌کنیم.
عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.
جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی منجر شده است.
تجاوز نظامی عربستان و متحدانش همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.
انتهای پیام

نظر شما