شناسهٔ خبر: 50764240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شناسایی حدود ۳۰ هزار بیمار کرونایی جدید در انگلیس؛ ۱۴۵ نفر جان باختند

ایرنا

در شبانه روز گذشته ۲۹ هزار و ۳۱۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در انگلیس ثبت شد و ۱۴۵ نفر دیگر نیز در این کشور به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آمارهای رسمی از ابتلای ۲۹ هزار و ۳۱۳ شهروند انگلیسی دیگر به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته حکایت دارد. تارنمای ورلدومتر همچنین از مرگ ۱۴۵ نفر دیگر در این کشور در همین مدت خبر داد. در حال حاضر تعداد موارد فعال کرونا در این کشور ۵۶ میلیونی، یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۹۹۹ نفر است.

همزمان با افزایش نگرانی نسبت به موج جدید ویروس کرونا در ۵۳ کشور قاره اروپا، برخی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، بلژیک، و ایتالیا، تزریق واکسن به کادر درمان را با سرعت بیشتری دنبال می‌کنند. اما آلمان و اسپانیا هنوز تزریق واکسن برای کادر درمان را اجباری اعلام نکرده‌اند.  

در پی وخامت اوضاع در انگلیس، دولت این کشور اعلام کرد که از کمتر از دو هفته دیگر با ورود مسافرانی که با واکسن‌های چینی از جمله سینوفارم و هندی به صورت کامل واکسینه شده باشند، موافقت می‌کند.

انگلیس تاکنون تنها با ورود افرادی که با واکسن‌های انگلیسی آسترازنکا و آمریکایی فایزر، مدرنا و جانسون ‌اند جانسون به صورت کامل واکسینه شده باشند موافقت می‌کرد.

در نتیجه این تصمیم جدید، از ۲۲ نوامبر (۱ آذر) مسافرانی که دو دز واکسن‌های سینوفارم (پکن)، سینوواک و کوواکسین (بهارات) را تزریق کرده باشند، می‌توانند وارد این جزیره اروپایی شوند.

نظر شما