شناسهٔ خبر: 50752345 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با آنا:

نقد منصفانه اسکوچیچ به سود تیم ملی است/ چرا از کی‌روش کمتر انتقاد می‌شد؟

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: انتقادات غیرمنصفانه‌ای از اسکوچیچ می‌شود و برای کمک به تیم ملی بهتر است از سرمربی نقدهای منصفانه‌ای صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی دراماتیک در خانه لبنان و حفظ صدر جدول گروه A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در گام ششم به مصاف سوریه خواهد رفت. شاگردان دراگان اسکوچیچ ۱۳ امتیازی هستند و در مصاف با حریف ۲ امتیازی گروه به دنبال برتری دیگری خواهند بود تا در فاصله چهار هفته به پایان مسابقات در یکقدمی صعود به جام جهانی قرار بگیرد.

بهتاش فریبا برتری مقابل لبنان را از لحاظ روحی بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: تیم ملی نواقصی در آخرین بازی خود داشت اما توانست به پیروزی مهمی دست یابد. کیفیت بد زمین ورزشگاه صیدا در بازی هر دو تیم مخصوصاً ایران تأثیر داشت و روی عملکرد بازیکنان خلاق تیم ملی اثر منفی گذاشت. بر خلاف جریان بازی و به شکلی عجیب گلی خوردیم تا شوک عجیبی به تیم وارد شود. سیستم بازی تیم ملی تغییر کرد و به نظرم می‌شد با دو مهاجم بازی کنیم. کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی و کاوه رضایی توانایی جانشینی مهدی طارمی را داشتند اما سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت با مهاجم هدف بازی کند و فقط از سردار آزمون استفاده کند. لایه‌های زیاد خط دفاعی لبنان باعث شده بود تا نتوانیم بازی مدنظرمان را ارائه کنیم و راه فتح دروازه حریف سخت شده بود.

وی با انتقاد از تعویض‌های دیرهنگام تیم ملی بیان کرد: سه تعویضی که صورت گرفت آهسته آهسته تیم ملی را به سمت تغییرات مثبت پیش برد. حضور میلاد محمدی به جای سامان قدوس باعث شد تا وحید امیری یک خط جلوتر برود و به بهترین بازیکن تیم تبدیل شود. او زحمات زیادی کشید و روی هر دو گل به ثمر رسیده نقش مثبتی داشت. اللهیار صیادمنش با آمدن به جای سعید عزت‌اللهی باعث شد تا موتور تیم ملی در جناح راست روشن شود و بهتر بود زودتر به این بازیکن میدان داده شود. کریم انصاری فرد هم تعویض خوبی به جای علیرضا جهانبخش بود و باعث شد تا فشار مضاعفی روی دروازه حریف بیاوریم. می‌شد از مهدی قایدی هم استفاده کرد اما مشخص نیست سرمربی تیم ملی چرا به این بازیکن فرصت نمی‌دهد. آنچه در آن تردیدی وجود ندارد پیروزی بسیار مهم در خانه لبنان بود.

پیشکسوت تیم ملی فوتبال سوریه را حریفی سخت‌تر از لبنان دانست و عنوان کرد: شکل بازی این حریف به عراق شباهت زیادی دارد. چون ۲ امتیاز گرفته و در قعر جدول است امید چندانی برای صعود ندارد اما دلیل نمی‌شود بدون انگیزه بازی کند و اجازه داد تا تیم ملی ایران ۳ امتیاز دیگر به دست آورد. بازی در ورزشگاهی بی‌طرف برگزار می‌شود و امیدوارم کیفیت چمن ورزشگاه ملک عبدالله دوم در اردن مطلوب باشد تا دو تیم بتوانند بازی همیشگی خود را ارائه کنند. غایبانی که این حریف دارد نباید باعث شود تصور بازی آسانی را در مقابل داشته باشیم. به هر صورت ایران هم در این بازی علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی را در اختیار ندارد اما جایگزین‌های خوبی هستند و آنها می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. قطعاً سوریه که تیمی فیزیکی است هم برای بازیکنان غایب خود جانشین‌هایی دارد و آنها از انگیزه زیادی برای ارائه توانایی‌های فنی‌شان برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید:

فریبا در مورد انتقاداتی که به کیفیت فنی مربیگری اسکوچیچ شده و عده‌ای موفقیت‌های تیم ملی را وابسته به خلاقیت ملی‌پوشان دانسته‌اند، با غیرمنصفانه خواندن این موارد تصریح کرد: سرمربی کروات تیم ملی ۱۲ بازی روی نیمکت تیم ملی نشسته و حاصل آن ۱۱ پیروزی و یک تساوی بوده است. بهتر است جانب انصاف را نگه داریم و تمامی پیروزی‌ها را به اسم بازیکنان ننویسیم. نمی‌گویم خلاقیتی از سوی بازیکنان نداشته‌ایم و آنها گرهی باز نکرده‌اند. طبعاً در بهترین تیم‌های جهان هم پیش می‌آید بازیکنانی با توانایی‌های ویژه خود به داد تیم ملی کشورشان برسند. با نقد منصفانه به اسکوچیچ کمک کنیم تا نواقص کارش را از بین ببرد. فراموش نشود او پیش از هر مسابقه فرصت زیادی برای انتقال خواسته‌هایش به بازیکنان ندارد و غالباً در بازی‌های دوم نمایش مقبول‌تری ارائه کردیم. زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بود کمتر چنین انتقاداتی می‌شد در حالی که تیم ملی با دفاع مطلق و استفاده از ضدحمله‌ها نتایج موردنظرش را به دست می‌آورد.

انتهای پیام/۴۰۴۸/پ

نظر شما