شناسهٔ خبر: 50748458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بعد از مسدودی چند ساعته به علت بارش برف؛

جاده گنجنامه - تویسرکان بازگشایی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: جاده گنجنامه - تویسرکان بعد از چند ساعت مسدودی به علت بارش برف دیروز،دیشب بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود رستمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: جاده گنجنامه - تویسرکان بعد از چند ساعت مسدودی به علت بارش برف دیروز،دیشب بازگشایی شد.

او افزود: با وجود بارش برف و باران و همچنین کولاک در برخی مناطق مانند گردنه گرمک در محور رزن آوج و گردنه سوباشی، همه راه‌های اصلی و فرعی روستایی استان باز و تردد خودرو‌ها در آن‌ها جریان دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: در پی فعالیت یک سامانه بارشی، از بامداد جمعه ریزش برف و کولاک موجب ایجاد اختلال در تردد خودرو‌ها در برخی از جاده‌های این استان شده بود که نیرو‌های راهداری از همان ساعات نخست، اقدام به پاکسازی و بازگشایی جاده‌ها کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: با توجه به آمادگی کامل نیرو‌های راهداری این اداره کل، اکنون همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان همدان برای تردد روان خودرو‌ها باز است.

رستمی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و براساس پیش بینی هواشناسی تیم‌های راهداری در راهدارخانه‌های استان مستقر و آماده انجام عملیات در مواقع ضروری هستند.

او با اشاره به طرح زمستانی تأکید کرد: با آغاز طرح راهداری زمستانی ۵۳۳ تن از نیرو‌های راهداری استان با استفاده از ۳۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات در ۳۴ راهدارخانه استان مستقر می‌شوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: هم اکنون تیم‌های راهداری در ۲۴ راهدارخانه محور‌های کوهستانی، سخت گذر و برف گذر استان همدان حضور دارند.

رستمی افزود: ۵۵ هزار تن شن و نمک برای پاکسازی و برف روبی جاده‌های استان همدان تهیه شده است.

او تاکید کرد: همه خودرو‌ها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محور‌های استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را همراه داشته باشند.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محور‌های کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ب

نظر شما