شناسهٔ خبر: 50746846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد در گردنه‌های کوهستانی زنجان با زنجیر چرخ امکانپذیر است

زنجان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر تردد در گردنه‌های کوهستانی و شمالی این استان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

صاحب‌خبر -

جواد یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردنه های بادامستان، ذاکر، خانچایی، آق گدیک در جاده های زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق، چایرلو در جاده زنجان به دندی، پوشیده از مه غلیظ و کولاک است.

وی یادآوری کرد: رانندگان عبوری از این گردنه های کوهستانی نسبت به روشن کردن چراغ های مه شکن و استفاده از زنجیر چرخ اقدام کنند.
یوسفی تاکید کرد: رانندگان از سرعت و سبقت  غیرمجاز به شدت پرهیز کنند تا در شرایط لغزندگی سطح جاده ها شاهد حوادث دلخراش نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور و مجتمع های بین راهی این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما