شناسهٔ خبر: 50733550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بسته سلامت بیست ویکم آبان

خواص معجزه آسای گوجه فرنگی

گوجه فرنگی از خواص درمانی فروان برخوردار و در جلوگیری از بیماری‌های مختلف موثر است.

صاحب‌خبر -

خواص معجزه آسای گوجه فرنگی؛ از کاهش وزن تا رفع شوره سربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ گوجه فرنگی دارای خواص فروانی است و برای کسانی که قصد لاغری یا کاهش وزن دارند بسیار موثر و حاوی مقدار زیادی پتاسیم، منگنز، منیزیم، مس و فسفر است.
از خواص گوجه فرنگی می‌توان به درمان سرطان‌های گوناگون، تنظیم فشار خون، کاهش وزن، بهبود سلامت پوست و مو، مفید برای دوران بارداری، کاهش سطح کلسترول، تقویت قلب، رفع اثرات دود سیگار، بهبود بینایی، تقویت سلامت گوارش، فراهم کردن خوابی راحت و بهبود حرکت عضله‌ها، مدیریت دیابت، کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا، تقویت و استحکام استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب، افزایش قدرت مغز، تقویت سلامت کبد و ... اشاره کرد.
۹۵ درصد گوجه فرنگی آب و ۵ ٪ باقیمانده آن را کربوهیدرات و فیبر تشکیل می‌دهد. گوجه‌ها حاوی مقدار خوبی از ویتامین‌های A، C، K و خانواده گروه B است. این گیاه حاوی فیبر و پروتئین و مقداری ترکیبات ارگانیک مانند لیکوپن است که به شدت برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.
گوجه فرنگی به علت اینکه دارای اسیدفولیک است، می‌تواند باعث جلوگیری از استرس و اضطراب شود یا آن را از بین ببرد.
گوجه فرنگی دارای فیبر است و مصرف آن می‌تواند باعث تحریک روده‌ها و جلوگیری از یبوست و کاهش فشار خون شود، بنابراین فیبر سوخت و ساز چربی‌ها را بهبود می‌دهد، تجمع چربی را از بین می‌برد و به اینصورت در کمک به کاهش وزن تاثیرگذار است
این سبزی پرخاصیت به علت اینکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی گوناگون است؛ بنابراین باعث تامین ۴۰ درصد از ویتامین C در بدن افراد می‌شود.
پروتئین موجود در گوجه فرنگی برای ترمیم سلول‌ها و ساخته شدن ماهیچه‌ها مناسب خواهد بود. اگزما و پسوریازیس باعث بروز شوره سر در افراد می‌شوند؛ بنابراین مصرف گوجه فرنگی می‌تواند به کلاژن سازی پوست کمک کند و در نهایت برای جلوگیری از بروز شوره و پوسته پوسته شدن سر هم موثر است.

نظر شما