شناسهٔ خبر: 50730885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روایت «سی‌بی‌اس» از سانسور دولت آمریکا در جریان حمله ایران به عین‌الاسد

شبکه خبری سی‌بی‌اس ابعاد تازه‌ای از حمله موشکی تلافی‌جویانه ایران به عین‌الاسد و پنهان‌کاری و کوچک‌نمایی دولت آمریکا در این باره منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا در گزارش امروز خود ابعاد جدیدی از پنهان‌کاری دولت آمریکا درباره حمله موشکی ایران به نیرو‌های تروریست آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد عراق در پاسخ به ترور سردار سلیمانی ازسوی آمریکا در بغداد، منتشر و اذعان کرد این حمله جزو بزرگترین حمله به نیرو‌های آمریکایی در تاریخ محسوب می‌شود.

سی‌بی‌اس در این گزارش نوشت: ایران در این حمله موشکی تلافی‌جویانه، این پایگاه را به ۱۱ کلاهک جنگی که هر کدام ۱۶۰۰ پوند وزن داشت با خاک یکسان کرد.

گروهبان «دین واساگر» یکی از سربازانی که در روز حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در این پایگاه حضور داشت، در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت: «این حمله همه چیز را لرزاند. همه دنیا را تکان داد.»

این شبکه خبری نوشت موج انفجار یکی از موشک‌هایی که در فاصله ۱۵۰ فوتی (حدود ۴۶ متر) از این سرباز آمریکایی به زمین برخورد کرده باعث زمین خوردن او شده است و او اعضای تیمش به نوشته سی‌بی‌اس دچار ضربه مغزی شدند.

وی می‌گوید: «من دیگر آن آدم قبل از ضربه مغزی نیستم. بخش‌هایی از من هستند که باقی مانده‌اند. تکه‌هایی از من هنوز آنجا هستند، ولی دیگر از آن آدم قبلی خبری نیست.»

سی‌بی‌اس نوشته سربازان قدیمی و نظامیان فعلی بر این باورند که ممکن است مسائل سیاسی در تصمیم‌گیری برای کم کردن از شمار واجدان دریافت مدال‌های شجاعت نقش داشته باشند.

سربازانی که سی‌بی‌اس با آن‌ها گفت‌وگو کرده است می‌گویند بعد از حملات، ارتش برای کوچک‌نمایی شمار زخمی‌ها تحت فشار قرار داشته است. هدف این بوده که از تشدید تنش‌ها با ایران جلوگیری شود و ارتش، اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را زیر سوال نبرد.

یک هفته بعد از حمله موشکی ایران در یک کنفرانس خبری از ترامپ درباره سربازان زخمی‌شده سوال پرسیده شد. او گفت: «آن‌ها فقط سردرد خفیف دارند و می‌توانم بگویم که مسئله جدی‌ای در کار نیست.»

جیوفری هانسن، فرمانده مافوق واساگر گفته این اظهارات ترامپ برای او به معنای آن بوده که دولت می‌خواهد شمار زخمی‌ها را کم اعلام کند. او گفت: «مدال‌های شجاعت نشانه تلفات هستند.»

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا روز سه‌شنبه نیز در گزارشی اعلام کرد با گذشت بیش از یک سال از حمله موشکی ایران به مقر نیروهای آمریکایی در عین‌الاسد، خاطرات دردناک لحظات اصابت موشک‌ها همچنان در ذهن سربازان این کشور تازگی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما