شناسهٔ خبر: 50717592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه الجزایر:

زمان آن رسیده سوریه به اتحادیه عرب بازگردد

وزیر خارجه الجزایر در سخنانی بر این موضوع تاکید کرد که زمان آن رسیده سوریه به اتحادیه عرب بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «رمطان لعمامره»، وزیر خارجه الجزایر بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد و گفت: کرسی سوریه باید بدون مداخله در سیاست‌هایش و اینکه چه کسی در این کشور حکومت می‌کند، به آن کشور بازگردد.

به گفته وزیرخارجه الجزایر، کشورش به طور کلی با تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب مخالف بوده است، زیرا این مساله هیچ کمکی به ایجاد راه‌حل نمی‌کند و در حال حاضر آینده را پیش رو داریم و برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها بین برادران عرب در اجلاس سران عرب و رعایت عدالت در خصوص این مساله تلاش خود را دوچندان می‌کنیم.

مسئول دستگاه سیاست خارجی الجزایر همچنین در ادامه از سفر وزیرخارجه امارات به دمشق استقبال کرد و گفت: امیدواریم این سفر در برداشتن موانع بین سوریه و کشورهای عربی برای رسیدن به وحدت لازم نتیجه بخش باشد.

دو هفته پیش نیز، «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب درباره بازگشت سوریه به این اتحادیه گفته بود: درحال حاضر، برخی کشورها به دنبال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستند. در صورت حصول توافق میان طرف‌های مختلف عربی با پیش نویس طرح بازگشت سوریه، ممکن است دمشق در نشست آتی اتحادیه عرب به این اتحادیه باز گردد.

این مقام اتحادیه عرب افزود: نشست آتی اتحادیه عرب در ماه مارس سال ۲۰۲۲ در کشور الجزایر برگزار می‌شود. برخی کشورهای عربی درحال برقراری تدریجی روابط با سوریه هستند. با تمامی این‌ها، هنوز درخواست رسمی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ارائه نشده است. ابوالغیط در ادامه تصریح کرد: کشورهایی نظیر الجزایر، عراق و اردن بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را خواستار هستند.

این سخنان درحالی مطرح شد که اتحادیه عرب در ماه نوامبر سال ۲۰۱۱ عضویت دمشق در این اتحادیه را تعلیق کرده بود.

نظر شما