شناسهٔ خبر: 50707462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور ستاری صورت گرفت

افتتاح سه طرح فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

۳ طرح فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سه طرح فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، شامل خط تولید نیمه صنعتی محصولات لبنی سالم وابسته به مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه، کارگاه تحقیقات و تکثیر زالوی طبی شرکت رشد فناورانه کاسپین و سالن پرورش و فرآوری شرکت زیست فناوری ورجاوند هیرکان با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.


نجفی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این آیین گفت: در سال ۹۲ هیچ بحثی از فناوری در دانشگاه مطرح نبود و فعالیت‌ها صرفاً آموزش محور بود، اما با اراده خانواده بزرگ دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، این نگاه تغییر کرد و در حال حاضر دانشگاه در راستای تبدیل دانش به محصول فعالیت می‌کند.

نجفی نژاد افزود: اکنون بیش از ۱۰ هزار مترمربع از فضای دانشگاه در اختیار شرکت‌ها، هسته‌ها و واحد‌های فناور قرار داده شده و ۱۰ شرکت در داخل دانشگاه مشغول به تولید محصول هستند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: حلقه بین دانشگاه و صنعت با ایجاد پایلوت‌های نیمه صنعتی شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه تشکیل شده و این می‌تواند موجب رفع بسیاری از مشکلات در حوزه صنعت شود.

وی در ادامه بیان داشت: افتتاح خط تولید نیمه صنعتی محصولات لبنی سالم در دانشگاه با هدف تولید دانش فنی و توسعه و تحقیق حوزه لبنی استان صورت گرفته و این پروژه تجلی اراده بخش خصوصی و دولتی است.

نجفی نژاد خاطرنشان کرد: اکنون فعالیت‌های علمی صورت گرفته در دانشگاه و وجود زیرساخت‌ها و امکانات مناسب باعث تامین اعتماد، بخش خصوصی به دانشگاه شده و شاهد تقاضای خرید دانش فنی تولید شده در دانشگاه از طرف صنعت هستیم.

در ادامه مجتبی مقصودلو، رئیس مجتمع صنایع غذایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بر ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه‌ها، صنعت و دولت تأکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها با توجه به ساختار و امکانات، به تولید دانش می‌پردازند و از طرفی با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد صنایع موجود در کشور فاقد واحد‌های تحقیق و توسعه هستند، نیاز است که این دانش تولید در اختیار صنعت قرار گیرد.

مقصودلو گفت: مجتمع صنایع‌غذایی به عنوان حلقه اتصالی برای دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی بوده و با انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک می‌توان در ایجاد پایلوت پلنت اقدام و دانش تولید شده در دانشگاه را به محصولات دانش‌بنیان تبدیل کرد.

وی بیان داشت: یکی از اهداف راه‌اندازی مجتمع صنایع غذایی، بومی‌سازی فناوری‌های وارداتی به کشور است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: در خط تولید محصولات لبنی، به دنبال تولید محصولات دانش‌بنیان و فرا سودمند هستیم که دارای کیفیتی بالاتر از سایر محصولات موجود در بازار هستند.

مقصودلو خاطرنشان کرد: در مجتمع صنایع غذایی پنج پایلوت شامل، صنایع لبنی، صنایع غلات، صنایع گوشت و شیلات، صنایع روغن و صنایع میوه و سبزی مستقر هستند که خط تولید نیمه صنعتی محصولات لبنی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال امروز افتتاح شد.

گفتنی است، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از مجتمع نوآوری دانشگاه بازدید و از دستاورد‌های حوزه پژوهش و فناوری و همچنین محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه دیدن کرد.

نظر شما