شناسهٔ خبر: 50668179 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فقیهی در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران خبر داد؛

تعارض تشکیل سازمان طب اسلامی با اسناد بالادستی کشور/ لزوم ساماندهی آموزش های لازم در حوزه طب سنتی

یک متخصص طب سنتی گفت: آموزش های لازم در حوزه طب سنتی باید ساماندهی شود.

صاحب‌خبر -

محمود رضا فقیهی متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت متولی حفظ سلامت جامعه است، اظهار کرد: بر اساس قانون، وزارت بهداشت متولی حفظ سلامتی مردم و تشکیل هر سازمان مستقلی تحت عنوان سازمان طب اسلامی نادرست است زیرا سلامتی مردم دچار مشکلاتی می شود.

او ادامه داد: تشکیل سازمان طب اسلامی با اسناد بالادستی کشور تعارض دارد و تشکیلی چنین سازمانی با سیاست های ابلاغی در حوزه سلامت منافات دارد. متاسفانه برخی از افراد با گذراندن دوره های کوتاه مدت طب سنتی و ایرانی  خود را یک متخصص و کارشناس دانسته ‌و در هر موضوعی اظهار نظر می کنند.

فقیهی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم بحث نهادینه کردن طب سنتی مطرح و متولیان آموزش این حوزه نیز از قبل تعیین شده است. شرایط افراد برای آموزش طب سنتی باید ارزشیابی شود تا هر فردی حق اظهار نظر در حوزه طب سنتی نداشته باشد. در طب سنتی مداخلات درمانی ماند حجامت و ماساژ درمانی انجام می شود که ما نیازمند ساماندهی آموزش های لازم در حوزه طب سنتی هستیم.

او افزود: آموزش های طب سنتی باید به صورت علمی ساماندهی شود. امروزه طب سنتی به اداره کل در وزارت بهداشت تنزل پیدا کرده که باید این حوزه ارتقا پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

 

نظر شما