شناسهٔ خبر: 50651727 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت ساترا در نشست هم‌اندیشی معماری نهاد‌های تنظیم‌گر ایران:

با حرف زدن هیچ سازمانی نمی‌تواند محور باشد، باید خوب عمل کرد

خلعتبری گفت: باید از دعواهای حوصله سر بر رسانه ای اجتناب ورزید و با نگاهی عمیق فرآیندهای نظارتی در فضای مجازی را هوشمند، کارآمد،عمیق و سبک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هم اندیشی معماری نهاد‌های تنظیم گر ایران در راستای هم افزایی و انتقال تجربه بین دستگاهی با موضوع نظام ملی تنظیم گری با محوریت سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست مدیر برنامه ریزی و نظارت ساترا گفت: در صنعت صوت و تصویر رسانه‌های ایران نهاد‌های متعددی وجود دارد که به کار تنظیم گری صوت و تصویر می‌پردازند. اساسا تعریف تنظیم گری در کشور ما در بین نهاد‌های تنظیم گر تعریف واحدی نیست. نیاز داریم در سطح کشور به ادبیات سازی و گفتمان سازی برای تنظیم گری بپردازیم به همین خاطر با تشکیل این جلسه با حضور تتظیم گران می‌توانیم درباره شاخص‌های سلامت عملکرد تنظیم گران و ظرفیت‌های نهادی یک تنظیم گر صحبت کنیم. در این جلسه می‌خواستیم انتقال فضا و دیدگاه صورت بگیرد، خوشبختانه این اتفاق در جلسه اول افتاد. نمایندگان سایر تنظیم گر‌ها با ذهنیت ساترا درباره تنظیم گری، دغدغه‌ها و نقطه نظرات آن آشنا شدند. تا حدی در این جلسه موفق بودیم و توانستیم به درک مشترک و همگرایی نسبی برسیم.

محمد حسن خلعتبری درخصوص حاشیه های اخیر رسانه ای درباره مرجع صدور مجوز تولید محتوای حرفه ای اظهارکرد: آخرین چیزی که برای فعالین صنعت و مردم اهمیت دارد این است که مرجع صدور مجوز کجاست. فعال رسانه ای میخواهد کارش راه بی افتد و مردم به دنبال محتوای مفید و جذاب هستند. باید از دعواهای حوصله سر بر رسانه ای اجتناب ورزید و با نگاهی عمیق، جامع و عالمانه فرآیندهای نظارتی در فضای مجازی را هوشمند، کارآمد، عمیق و سبک کرد.

آرین ابراهیمی نژاد مدیر مطالعات تنظیم گری ساترا نیز درباره این نشست گفت: این جلسه در راستای انتقال تجربه بین مجموعه‌ها در حوزه تنظیم گری صورت گرفت و ما تلاش کردیم یافته‌های مطالعاتی خود را در حوزه معماری سازمانی مربوط به نهاد‌های تنظیم گرا به سایر دستگاه‌های متولی انتقال بدهیم و نظرات آن‌ها را دریافت کنیم تا تبادل دانش را شکل دهیم و به یک هماهنگی مدیریتی برسیم.

وی عنوان کرد: در کشور با یک سری تداخل نهادی مواجه هستیم و امروزه این تداخل نسبت به واسطه تغییرات فناورانه و همگرایی نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است. ما هم با برگزاری این نشست‌ها به دنبال کاهش این تداخل‌ها هستیم.


انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما