شناسهٔ خبر: 50645204 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پودر‌های بدن‌سازی به باشگاه نرسید/کلاهبردار ۷۰۰ میلیونی تسلیم قانون شد

مهم‌ترین حوادث ۱۶ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

با هوشیاری پلیس، پودر‌های بدن‌سازی به باشگاه نرسید

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع قرص و پودر بدن‌سازی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در محور شیراز-اصفهان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "شیراز-اصفهان" به یک دستگاه کامیون حامل یک دستگاه دیگ بخار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۴۸۵ کیلوگرم پودر و ۱۶۸ هزار و ۴۸۰ عدد کپسول بدن‌سازی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی که به صورت بسیار حرفه‌ای در دیگ بخار جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه قاچاق کالا باعث تخریب سرمایه‌های ملی می‌شود، از شهروندان خواست در صورت برخورد با احتکار و قاچاق مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۳۸۰ کیلو مواد مخدر در کحرو بندرعباس-شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۳۸۰ کیلو تریاک و حشیش در بازرسی از ۲ دستگاه سواری پراید کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: صبح امروز شانزدهم آبان‌ماه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین گشت زنی در محور بندرعباس-شیراز در یک عملیات ضربتی به دو دستگاه سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه رانندگان بدون توجه به ایست پلیس متواری شدند، تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند هر دو خودرو را در ورودی شیراز توقیف و به مقر پلیس انتقال دهند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن خودروها، ۲۰۰ کیلو حشیش و ۱۸۰ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این ماموریت در مجموع (۳۸۰ کیلو مواد مخدر) کشف شده است، خاطر نشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

جاساز ۱۸ کیلو تریاک در پشت داشبورد خودرو لو رفت

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری پراید و کشف ۱۸ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۸ کیلو تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در پشت داشبورد جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد، تأکید کرد: پلیس این شهرستان با کنترل دقیق محور‌های مواصلاتی عرصه را بر قاچاقچیان مواد مخدر تنگ کرده است.

کشف موتورسیکلت قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی اظهار داشت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم به خصوص جرائم خشن، برخورد با موتورسواران متخلف و موتورسیکلت‌های غیر مجاز قاچاق در دستور کار پلیس شهرستان کوار قرار گرفت.

او افزود: با تلاش ماموران انتظامی یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق که در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی بود شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۶۲ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۶۲ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی افزود: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بندرعباس-لارستان" به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، ۶۲ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت جای خواب راننده جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر وتحویل مراجع قضائی شد، افزود: پلیس این شهرستان با تمام توان در حفظ امنیت مردم تلاش می‌کند و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت برخورد با افراد مشکوک مراتب را به سامانه ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارق حرفه‌ای با ۱۲ فقره سرقت در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از دستگیری سارق حرفه‌ای با اعتراف به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در برخی از محلات شهرستان سپیدان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سپیدان" با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۷ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی، مأموران انتظامی آباده طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۱۷ خرده فروش و معتاد، ۱۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک، ۱۱ گرم هروئین، ۲۱ گرم شیشه و ۱۷ کیلو حشیش را کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده تصریح کرد: دستگیری ۱۰ سارق و کشف ۲۱ فقره انواع سرقت‌ها، کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه و توقیف ۳۱ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ مسعودی به دستگیری ۳ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۲۱ فقره پرونده اعم از، کلاهبرداری و جرایم رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: از اولویت‌های پلیس، ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر، جمع آوری معتادان پر خطر و برخورد با سارقان و اراذل و اوباش است.

کشف قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی اظهار داشت: ماموران یگان‌امداد کوه‌چنار حین گشت‌زنی در محور "ممسنی-شیراز" به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۱۰۰ دستگاه وای فای و ۳۰ طاقه پارجه خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و مقابله با کالای قاچاق به مدت یک هفته در این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح و با برنامه‌ریزی و انجام کار‌های فنی، ماموران انتظامی موفق به کشف ۸۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش شدند.
فرمانده انتظامی بوانات بیان داشت: در اجرای این طرح‌ها ۳۲ راس احشام قاچاق و ۷ دستگاه وسایط نقلیه متخلف توقیف و ۷ نفر نیز در این خصوص دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ مزارعی اظهار داشت: برخورد با قانون گریزان و قانون شکنان با قوت ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

دستگیری سارقان دوربین‌های مدار بسته در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با سرعت عمل و هوشیاری پلیس سارقان دوربین‌های مدار بسته با ۱۹ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت دوربین مداربسته در سطح شهرستان مرودشت، دستگیری سارق یا سارقان و کشف سرقت‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری "۱۱ انقلاب" و پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده و فنی موفق به شناسایی ۳ سارق سابقه‌دار شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۹ فقره سرقت دوربین مدار بسته و یک فقره سرقت خودرو پراید اقرار کردند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۱۴ عدد چشمی دوربین مدار بسته و یک دستگاه DVD مسروقه کشف شد، عنوان داشت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کلاهبردار ۷۰۰ میلیونی تسلیم قانون شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری کلاهبرداری که با درج آگهی دروغین در یکی از سایت‌های آگهی محور از ۸ نفر کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی فروش وسایل منزل در یکی از سایت‎های آگهی محور و کلاهبرداری از آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: مالباختگان بیان داشتند که در یکی از سایت‌های آگهی محور با یک آگهی تحت عنوان فروش وسایل منزل زیر قیمت بازار برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغی وجه به عنوان بیعانه از آنان درخواست و پس از دریافت وجه دیگر جوابگوی تماس آن‌ها نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان، متهم در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون ریالی از ۸ شهروند اقرار کرد، گفت: فرد دستگیر شده در صحبت‌های خود بیان کرد که برخی از مردم به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند، تصریح کرد: شهروندان هنگام خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

کشف انواع نوشیدنی خارجی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع نوشیدنی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۴ هزار و ۸۰ قوطی انواع نوشیدنی‌های خارجی قاچاق و فاقد مجوز قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه برابر نظریه کارشناسان ارزش محموله کشف شده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو سرقتی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف خودرو پژو ۴۰۵ مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ که حرکات مشکوکی داشت مظنون و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه به فرمان پلیس متواری شد.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی راننده خودرو را رها و متواری شد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد.

فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودور پژو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

کشف ۲ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۲ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران کلانتری دژکرد اقلید حین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۶۲ قلم انواع لوازم خانگی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال براورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و پس ازتشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک گزارش آن را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما