شناسهٔ خبر: 50644093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

روسیه: حضور ناوگان آمریکا و ناتو در دریای سیاه برای ارزیابی توان دفاعی ما است

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر دفاع روسیه در اظهاراتی نسبت به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه واکنش نشان دد و گفت: حضور ناوگان آمریکا و ناتو در دریای سیاه برای ارزیابی توان دفاعی ما است.

به گزارش شفقنا از میزان، سرگئی شویگو با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی نسبت به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه، واکنش نشان داد و گفت: آمریکا و ناتو با این اقدام خود در حال ارزیابی توان دفاعی و قدرت مرزی ارتش روسیه هستند و به طور مؤثر چقدر خود را در سواحل دریای سیاه و به طور کلی در جنوب کشورمان آماده ساخته ایم.

وزیر دفاع روسیه با اشاره به رصد حرکات ناتو و آمریکا گفت: اکنون دو ناو جنگی آمریکا در دریای سیاه در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: کشتی‌های مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده آمریکا و ناتو که وارد دریای سیاه می‌شوند در تلاش هستند تا قدرت دفاعی سواحل دریای سیاه و میزان حفاظت از مرز‌های جنوبی روسیه را آزمایش و ارزیابی کنند.

سرگئی شویگو با بیان اینکه وقتی یک کشتی جنگی متعلق به یک قدرت غیرمنطقه‌ای وارد دریای سیاه می‌شود و می‌فهمیم که سلاح‌های دقیق دوربرد حمل می‌کند، طبیعتاً ما آن را با دقت زیر نظر داریم و دنبال می‌کنیم.

وی افزود: روسیه می‌داند که هرگونه تحریک نظامی در هر زمانی از سوی این کشتی‌ها ممکن است و از این رو و همانند اتفاقی که به تازگی در مورد یک ناوشکن انگلیسی رخ داده است باید از چنین مواردی جلوگیری به عمل آوریم.

وزیر دفاع روسیه افزود: به بیان دقیق تر، این اقدام‌ها یک تلاش دائمی (ناتو و آمریکا) برای آزمایش ما است تا ببینند چقدر آماده ایم و چقدر سیستم دفاعی خود را به طور مؤثر در سواحل دریای سیاه و به طور کلی در جنوب کشورمان آماده ساخته ایم.

سرگئی شویگو اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی رزمایش‌هایی با همسایگان ما (نیروی دریایی گرجستان و اوکراین) هستند.

وی ادامه داد: ما نیز در مقابل رزمایش‌هایی برگزار می‌کنیم و به انجام آن ادامه می‌دهیم.

گفتنی است، دو ناو جنگی ایالات متحده آمریکا شامل مونت ویتنی و ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده پورتر در دریای سیاه در حال فعالیت هستند.

نظر شما