شناسهٔ خبر: 50632626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستگیری زوج کلاهبردار 10 میلیاردی پیش فروش آپارتمان در بندرعباس/ حرفه‌ای‌ها پس از ۸ سال به دام افتادند

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به دستگیری یک زوج به اتهام 100 میلیارد ریال کلاهبرداری با شگرد پیش فروش و واگذاری آپارتمان مسکونی با ۲۳۰ شاکی طی یک عملیات منسجم اطلاعاتی و پلیسی، گفت: این زوج که از سال ۹۲ متواری بودند، محل سکونت خود را چند ماه یکبار جابجا کرده و به ندرت از تلفن همراه استفاده می کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان صبح امروز، اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر کلاهبرداری و انتقال مال غیر تعداد زیادی واحد مسکونی در شهرستان بندرعباس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: طی اقدامات گسترده فنی ، پلیسی و اطلاعاتی محرز شد یک زوج کلاهبردار به بهانه واگذاری آپارتمان و پیش فروش آن، مقادیر قابل توجهی وجه نقد از شکات دریافت و بدون اطلاع آنها تسهیلات بانکی اخذ نموده و از سال ۹۲ تا کنون متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: متهمان در دادگاههای کیفری و حقوقی هر کدام به چندین فقره حبس شامل ۷ و ۴ سال و جزای نقدی به میزان ۱۱ میلیارد ریال و رد مال به شکات محکوم شده بودند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: طی یک سال رصد اطلاعاتی و اقدامات گسترده فنی محل اختفاء نامبردگان در استان تهران شناسایی و مشخص گردید متهمان محل سکونت خود را هر چند ماه یکبار جابجا نموده و از تلفن همراه به ندرت استفاده می کنند و یا از خطوط بی نام و متعلق به افراد غیر استفاده می کنند.

سردار جعفری بیان داشت: نهایتا پس از شناسایی محدوده اختفاء محکومین متواری اکیپی از مأموران با اخذ نیابت قضائی به استان تهران اعزام و طی تعقیب و مراقبت ۳ روزه در چندین نقطه محل تردد و اختفاء شناسایی شده، متهمان را در حالی که از یک آپارتمان خارج و بصورت پیاده در خیابان در حال حرکت بودند شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر وبه پلیس آگاهی بندرعباس دلالت دادند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با تأکید بر اینکه طی بررسی های صورت گرفته تا کنون مشخص گردیده متهمان مذکور در دادسراهای کیفری و حقوقی حدود ۲۳۰ نفر شاکی دارند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۴ فقره کلاهبرداری ملکی با ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال معترف شده اند و تلاش جهت شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما