شناسهٔ خبر: 50632077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس هیات کوهنوردی:

تجهیزات صخره‌نوردی و سنگ‌نوردی استان سمنان مطلوب نیست

رئیس هیات کوهنوردی استان سمنان گفت: تجهیزات صخره‌نوردی و سنگ‌نوردی کنونی باشگاه‌های سطح استان به روز و مطلوب نیست و هزینه تعمیر و جایگزینی بالایی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، هادی ملاکاظمی رئیس هیات کوهنوردی استان سمنان بیان کرد: گروه‌های کوهنوردی از نظر فدراسیون کوهنوردی قانونی نیستند و تمامی فعالیت‌های کوهنوردی، صخره نوردی و سنگ نوردی باید توسط باشگاه‌های قانونی صورت گیرد.

وی با اشاره به تجهیزات و امکانات رشته‌های صخره و سنگ نوردی افزود: هشت باشگاه در سطح استان فعال هستند که از این تعداد چهار باشگاه به صورت تخصصی در حوزه سنگ نوردی و صخره نوردی فعالیت می‌کنند که متاسفانه تجهیزات مورد استفاده باشگاه‌ها به روز نیستند و بیش از ۱۵ سال قدمت دارند.

ملاکاظمی در خصوص هزینه‌های تجهیز باشگاه‌های صخره نوردی و سنگ نوردی اظهار داشت: تعمیر دیواره‌های سنگ نوردی و صخره نوردی به ازای هر مترمربع ۱۰میلیون ریال هزینه دارد و حداقل نیاز باشگاه‌ها ۳۵ مترمربع دیواره است از طرفی هزینه هر تشک محافظ حدود ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات تخصصی در استان وضعیت مطلوبی ندارد و علاوه بر دیواره‌های صخره نوردی و سنگ نوردی به تجهیزات ایمنی، طناب مخصوص و ابزار آلات نیاز است.

رئیس هیات کوهنوردی استان سمنان خاطر نشان کرد: رشته‌های کوهنوردی به دلیل هزینه‌های نسبتا بالایی که دارد عموما با استقبال از سوی سرمایه گذاران مواجهه نمی‌شود از طرفی فعالیت گروه‌های کوهنوردی مستقل مشکلاتی را ایجاد کرده است.

ملاکاظمی گفت: از تمامی ورزشکاران بیمه شده خواستاریم تا با شرکت در کلاس‌های علمی در کنار افزایش اطلاعات فردی خود اقدام به فعالیت در باشگاه‌های تخصصی یا تاسیس باشگاه کنند تا فعالیت‌های کوهنوردی در سطح استان به صورت قانونی انجام شود.

وی استقبال بانوان را از کوهنوردی و رشته‌های مرتبط را پرشور برشمرد و افزود: سال‌های گذشته اغلب جمعیت ورزشکاران استان را آقایان تشکیل می‌دادند اکنون بانوان استقبال بیشتری می‌کنند و کلاس‌های آموزشی برای توانمندسازی علاقه‌مندان و شناسایی استعداد‌های مربیگری در بخش بانوان درحال انجام است.

انتهای پیام/ح

نظر شما